Kiadta a figyelmeztetést a kereskedelmi hatóság: csaló szolgáltatók garázdálkodnak

Ennek a cégnek már mintegy 200 károsultja van.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.05.07. 07:08
Módosítva: 2025.05.07. 10:58
NKFH Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság csaló figyelmeztetés

Az NKFH újabb figyelmeztetést adott ki csalók tevékenységével kapcsolatban, azonban ezúttal nem online követik el a visszaéléseket.

csaló
A csalók ezúttal személyesen próbálkoznak Fotó: MG / Metropol (Illusztráció)

A hatósághoz érkezett legutóbbi bejelentés szerint egy tűzhely szerelését kérte az ügyfél egy interneten talált szolgáltatótól – írja az NKFH. – Az illető a készülék megjavítása helyett annak teljes cseréjét ajánlotta, és a kiszállási díjat sem közölte előre, hanem utólag számlázta ki. Az ügyfél az irreálisan magas összeg után kezdett el gyanakodni, és jelentette az esetet. Ennek a cégnek már mintegy 200 károsultja van, és a nevüket folyamatosan változtatják.

Az NKFH tippjei a csalók kiszűrésére:

  • Ellenőrizzük a cég hivatalos adatait. Különösen fontos az alapítás dátuma, valamint az, hogy van-e ellene folyamatban felszámolás vagy egyéb eljárás.
  • Nézzünk utána a véleményeknek. Ha túl sok pozitív értékelés jelenik meg rövid idő alatt, az gyanús lehet.
  • Figyeljük meg a kommunikáció stílusát. A gyakori nyelvi hibák árulkodhatnak arról, hogy csalóval van dolgunk.
  • Személyes és banki adatokat soha ne adjunk meg ismeretlen szolgáltatóknak.
  • Ellenőrizzük az árakat és az ajánlatokat, és ha valami túl olcsónak tűnik, legyünk óvatosak. Érdemes több helyről is ajánlatot kérni az összehasonlítás érdekében.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás