A szemfülesebbek már észrevették, hogy utasok nélküli villamosszerelvények futnak a fővárosi sínpárokon. A szellemvillamosok hamarosan megtelhetnek utasokkal.
Megkezdte próbaútját az első új CAF-villamos Budapesten! A szerelvény egy 51 járműből álló flotta része, amellyel az alacsonypadlós villamosok aránya a mostani 30-ról 40%-ra emelkedik a fővárosban. A Budapesti Közlekedési Központ által újonnan beszerzett spanyol gyártású járművek egyelőre szellemvillamosok, azaz utasok nélkül közlekednek.
Egy-egy villamosnak az utasok nélküli próbafutásokon ezer kilométert kell teljesítenie hibátlanul ahhoz, hogy forgalomba állhasson. A 34 méter hosszú jármű ezért egyelőre utasok nélkül közlekedik, miközben átfogóan tesztelik. Az új villamosokat egyébként jelentősen továbbfejlesztették a korábbi CAF-járművekhez képest, például nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel látták el őket, korszerűsítették továbbá a karosszériát, megújítva a járművek oldalait, ajtóit és a kapcsolódó belső burkolatokat is.
A mostani szerződés keretében beszerzett utolsó jármű várhatóan 2026 végén állhat forgalomba. A villamosok a dél-pesti vonalakon kezdhetik meg a szolgálatot, amint sikeresen teljesítik a teszteket és a hatósági vizsgákat. Az új járművek várhatóan megjelenhetnek a 2-es, a 14-es, az 50-es és a 69-es vonalon. Emellett a 23-as és 24-es járatcsalád, illetve az 51A és a 62-es vonalak is számíthatnak bővülésre, ha az ehhez szükséges infrastruktúra kiépül, és az európai uniós támogatás rendelkezésre áll.
Az új CAF-villamosok beszerzése az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósult meg. A BKK azonban már dolgozik azon a megállapodáson, amelynek keretében 2030-ig újabb száz korszerű jármű érkezhet Budapestre.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre