„Nem tarthatsz fogva” – oltári botrány kerekedett a Volánbuszon, azonnal vizsgálatot indítottak





Oltári botrány kerekedett belőle, ahogy az egyik szigethalmi buszon bánt a sofőr az egyik utasával. A Volánbusz járatán egy középkorú nő rosszul lett, és kérlelte a férfit, hogy engedje le.



Megosztás
Szerző: Erdei Róbert Arnold
Létrehozva: 2024.04.15.
Szigethalom rosszul lett volánbusz protokoll utas

Rájár a rúd mostanában a Volánbusz sofőrjeire! Korábban egy zsámbéki buszon lett rosszul egy nyugdíjas, és kérte a feleségével, leszállhasson. Akkor mostoha körülmények között, a hideg kőre fektette le és ott hagyta az utasát a Volánbusz embere, most pedig pont az ellenkezője történt egy másik járaton: nem engedtek leszállni egy utast, amikor rosszul lett. Vajon helyesen cselekednek ilyenkor a buszsofőrök?

Az egyik utas rosszul lett a Volánbusz járatán /
Az egyik utas rosszul lett a Volánbusz járatán Fotó: Bencsik Ádám/Megyei Hírlap

„Le szeretnék szállni”

Napok óta megosztja a magyarokat az a videó, amit április elején egy Szigethalomra tartó buszról töltöttek fel az egyik TikTok-oldalra. Tímea – akinek kérésére teljes nevét nem közöljük – múlt héten, április 15-e előtt a 693-as buszon utazott, amikor észrevette, hogy a járat sofőrje az egyik utassal vitázik. 

„Háromnegyed kilenc körül lehetett. Odament az idős hölgy a sofőrhöz, hogy rosszul volt és nem kap levegőt, és ezért kérte, hogy le akar szállni. Amikor a videót készítettem már mindenki szólt a buszsofőrnek, hogy engedje le. Ekkor már én is odamentem az első ajtóhoz a buszon, hogy kérdőre vonjam a sofőrt” – idézte fel Tímea a Metropolnak, akinek a videóját az egyik népszerű TikTok-oldal is megosztotta.

A felvételen hallatszik, az utas hiába kérleli a sofőrt, a férfi nem engedi le. 

„Le szeretnék szállni, nem tarthatsz fogva egy embert a buszon. Légy szíves, nyisd ki az ajtót!” – hangzik a videón az utastól, mire a buszsofőr így felel:

Hát dehogynem! Csak a megállóban fogom kinyitni

– felelte a járművezető.

Vizsgálatot indított a Volánbusz

A videó mindössze 19 másodperces, de így is hatalmas vitát gerjesztett és megosztotta a tiktokosokat: a nézők egyik fele az utas pártjára állt, hogy le kellett volna engedni őt, míg mások a sofőrnek adtak igazat.

A felvételt eljuttattuk a Volánbusznak. Válaszukban azt írták, a megkeresésünkre vizsgálatot indítottak, hozzátéve: a szigethalmi buszon történtek miatt panasz nem érkezett hozzájuk. A mostani videó miatt a Metropol megkérdezte a busztársaságot, mi a protokoll olyankor, amikor egy utas a járművükön rosszul van.

Mint írták, a menetrend szerint közlekedő autóbuszjárat csak azokon a megállóhelyeken állhat meg utas le- vagy felszállása miatt, amelyeknél a megállást az érvényben lévő menetrend tartalmazza. Megállóhelyeken kívül például veszély esetén, hatósági személyek vagy ellenőrzésre jogosult személyek jelzésére köteles megállni a busznak, de az utasok ekkor is csak abban az esetben szállhatnak le, ha biztonságosan megtehetik.

„Ha valaki rosszul lesz, az érintett beleegyezése esetén az autóbusz-vezető köteles mentőt hívni. Ha a felajánlott segítségnyújtást az utas visszautasítja, az erre vonatkozó dokumentumot az érintett személlyel minden esetben alá kell íratnia. Az autóbusz vezetőjének a rendkívüli eseményt (utasbaleset, váratlan utasrosszullét, káresemény, meghibásodás stb.) a lehető legrövidebb időn belül jelentenie kell az esemény jellegétől függően – szóban vagy telefonon – az illetékes forgalmi szolgálatnak” – közölte a társaság, hozzátéve: a buszsofőröket folyamatos képezik. 

„Olyan is előfordul, hogy bizonyos útszakaszokon rendszeresen tapasztalható forgalomtorlódás vagy közlekedési dugó miatt az utasok elveszítik a türelmüket, s nem várják ki, míg az autóbusz a biztonságos megállóhelyre/leszállóhelyre ér, inkább gyalog tennék a még hátralévő utat, s ezért hivatkoznak különféle okokra” – írta a Volánbusz.

Az utasokkal szemben – mint írták – alapvető elvárás az udvarias viselkedés és a konfliktushelyzetek kulturált kezelése, a szolgáltatói szemléletű magatartás tanúsítása. Válaszukban közölték: minden problémás esetben keressék az utasok társaságukat az [email protected] címen. A beérkező észrevételeket és panaszokat a jogszabályok előírásai szerint kezelik, és azokra a törvényes határidőn belül válaszolnak.

A TikTok-videót itt tudod megtekinteni: 

 





 





Top hírek







Hírlevél-feliratkozás