
"Kedden mentünk volna báli ruháért" - Anyukája talált rá az elhunyt diáklányra
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Időhúzás helyett megoldást követel több közlekedéssel foglalkozó civil szervezet, illetve Vitézy Dávid közlekedési szakember. Évtizedek óta megoldatlan ugyanis a 74-es troli ügye, amely egy ponton mindig elakad a kilógó parkoló autók miatt.
Ki ne utazott volna a 74-es trolin, és ki ne dekkolt volna akár tíz percig rajta amiatt, mert a járat nem tudott továbbhaladni a Dohány utca egy pontján? Mégis váratlanul és vélhetően rosszul is érintette mind Erzsébetváros vezetését, mind a BKK-t Vitézy Dávid felszólítása, amelyben a közlekedési szakértő arra kérte a vezetőket, hogy számolják fel a rendszeres elakadást előidéző helyzetet, ami szerinte rendszerszintű, forgalomszervezési hiba.
Vitézy felhívására gyorsan reagáltak az érintettek, hasonló álláspontot megfogalmazva. Szerintük az autósok a hibásak, mert – mint azt a BKK állítja – szabálytalanul, a jelzéseket felülbírálva, a parkolási szabályokat megszegve állnak meg, ezáltal akadályozzák a trolibusz haladását. Emiatt a BKK 2021-ben autóbuszok és trolibuszok haladását elősegítő, szabályos parkolásra figyelmeztető táblákat helyezett ki az érintett belvárosi utcákban, a szabálytalankodókat pedig a szokásos módon bírságolják – írta válaszában a főváros cége, azzal kiegészítve, hogy újra felvették Erzsébetvárossal a kapcsolatot, és tárgyalást kezdeményeznek.
„Időhúzás helyett megoldást!” – ezt követeli Vitézy Dávid közlekedési szakértő, a Színes Erzsébetváros, a Magyar Közlekedési Klub és az A járda a gyalogosoké szervezetek, akik újabb levelet fogalmaztak meg a BKK és Erzsébetváros vezetésének. Szerintük ugyanis a probléma megoldása helyett a kerület és a főváros válaszával továbbra is csak az időt húzza, és elhárítja a saját felelősségét a 74-es trolibusz ügyében.
„Ez rendszerszintű tervezési, forgalomszervezési hiba, melyért kizárólag Erzsébetváros és a főváros a felelős. Mi nem kérünk lehetetlent. Mindössze annyit várunk önöktől, hogy időhúzás és üres szavak helyett végre tettekben is mutassák meg azt, hogy komolyan gondolják a Budapesti mobilitási tervben foglalt saját ígéreteiket. Mutassák meg, hogy a városvezetés számára Budapesten valóban fontosabb a tömegközlekedés kiszámíthatósága és a gyalogosközlekedés kényelme, mint néhány parkolóhely. Amennyiben a Niedermüller Péter által vezetett önkormányzat továbbra sem együttműködő a gyors megoldás érdekében, mi elvárjuk azt, hogy a főváros és a BKK vállalja a döntéssel járó felelősséget, és oldja meg a trolielakadás problémáját a Dohány utca kritikus szakaszán” – írták.
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Napról napra változik az aszteroida becsapódásának esélye.
A tudósok régóta vizsgálják a megmagyarázhatatlan lényeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre