Időhúzás helyett megoldást követel több közlekedéssel foglalkozó civil szervezet, illetve Vitézy Dávid közlekedési szakember. Évtizedek óta megoldatlan ugyanis a 74-es troli ügye, amely egy ponton mindig elakad a kilógó parkoló autók miatt.
Ki ne utazott volna a 74-es trolin, és ki ne dekkolt volna akár tíz percig rajta amiatt, mert a járat nem tudott továbbhaladni a Dohány utca egy pontján? Mégis váratlanul és vélhetően rosszul is érintette mind Erzsébetváros vezetését, mind a BKK-t Vitézy Dávid felszólítása, amelyben a közlekedési szakértő arra kérte a vezetőket, hogy számolják fel a rendszeres elakadást előidéző helyzetet, ami szerinte rendszerszintű, forgalomszervezési hiba.
Vitézy felhívására gyorsan reagáltak az érintettek, hasonló álláspontot megfogalmazva. Szerintük az autósok a hibásak, mert – mint azt a BKK állítja – szabálytalanul, a jelzéseket felülbírálva, a parkolási szabályokat megszegve állnak meg, ezáltal akadályozzák a trolibusz haladását. Emiatt a BKK 2021-ben autóbuszok és trolibuszok haladását elősegítő, szabályos parkolásra figyelmeztető táblákat helyezett ki az érintett belvárosi utcákban, a szabálytalankodókat pedig a szokásos módon bírságolják – írta válaszában a főváros cége, azzal kiegészítve, hogy újra felvették Erzsébetvárossal a kapcsolatot, és tárgyalást kezdeményeznek.
„Időhúzás helyett megoldást!” – ezt követeli Vitézy Dávid közlekedési szakértő, a Színes Erzsébetváros, a Magyar Közlekedési Klub és az A járda a gyalogosoké szervezetek, akik újabb levelet fogalmaztak meg a BKK és Erzsébetváros vezetésének. Szerintük ugyanis a probléma megoldása helyett a kerület és a főváros válaszával továbbra is csak az időt húzza, és elhárítja a saját felelősségét a 74-es trolibusz ügyében.
„Ez rendszerszintű tervezési, forgalomszervezési hiba, melyért kizárólag Erzsébetváros és a főváros a felelős. Mi nem kérünk lehetetlent. Mindössze annyit várunk önöktől, hogy időhúzás és üres szavak helyett végre tettekben is mutassák meg azt, hogy komolyan gondolják a Budapesti mobilitási tervben foglalt saját ígéreteiket. Mutassák meg, hogy a városvezetés számára Budapesten valóban fontosabb a tömegközlekedés kiszámíthatósága és a gyalogosközlekedés kényelme, mint néhány parkolóhely. Amennyiben a Niedermüller Péter által vezetett önkormányzat továbbra sem együttműködő a gyors megoldás érdekében, mi elvárjuk azt, hogy a főváros és a BKK vállalja a döntéssel járó felelősséget, és oldja meg a trolielakadás problémáját a Dohány utca kritikus szakaszán” – írták.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre