Más a helyzet a bolti vásárlásokkal és a netes rendelésekkel.
Az ünnepek elmúltával sokan próbálják meg visszavinni, kicserélni a felesleges vagy nem tetsző ajándékot. A Tudatos Vásárlók Egyesülete segítségével összegyűjtöttük, mit kell tudni a megvásárolt termékek cseréjéről, és milyen esetekben mit kell a kereskedőnek visszavennie.
Egy fizikai boltban vásárolt termék esetében a kereskedőt nem kötelezi jogszabály, hogy visszavegyen egy olyan árut, ami nem hibás. Mindazonáltal ha például egy ruhát azért visznek vissza, mert nem jó a mérete vagy nem tetszik a színe, akkor a vásárlási bizonylat bemutatásával általában 30 napon belül ki lehet cserélni egy másikra.
Ha viszont olyan hiba merül fel, amely feltehetően gyártási eredetű, akkor minőségi kifogással lehet élni, ebben az esetben a kereskedő három munkanapon belül köteles kicserélni a terméket. A panaszt írásban érdemes rögzíteni, mivel az egyszerűbbé teszi a későbbi ügyintézést. A jogszabály a panaszra vonatkozóan a pénzügyi szolgáltatók számára fő szabályként 30 napos válaszadási kötelezettséget ír elő. Ha a kérdést a kereskedővel nem sikerül rendezni, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság, a békéltető testületek, határon átnyúló jogvita megoldásában pedig az Európai Fogyasztói Központ segít.
Más a helyzet az online vásárlásokkal: ebben az esetben jogszabály garantálja a 14 napos elállási jogot a termék átvételétől számítva. Az előbbi példánál maradva egy online megvásárolt farmert akkor is vissza lehet küldeni, ha az méretben jó, de nem tetszik a színe.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre