Több XIII. kerületben élő lakos is arról panaszkodott a Facebookon, hogy az elmúlt napokban mintha hangosabbak lennének a repülők és alacsonyabban szállnának a kerület fölött. Megkérdeztük a Budapest Airportot az ügyről.
A villamos csattogása, az éjjeli gyorshajtók fékcsikorgása és persze a repülők – a nagyvárosban élőknek számos zajhatással kell megküzdeniük a mindennapokban, cserébe a metropolita életmódért. A többség ezt el is fogadja és túllép az éjjeli zajokon, van azonban olyan is, akit ténylegesen zavar a mindennapokban. A XIII. kerületben élők legutóbb a repülőkre kezdtek el panaszkodni. Úgy tapasztalják, hogy sokkal hangosabbak a gépek és alacsonyabban szállnak, mint korábban.
Az elmúlt napokban ellepték a kerületi ittlakunk.hu Facebook-csoportját az olyan posztok, melyek a repülőkre panaszkodnak. Sokak szerint hangosabbak lettek a gépek és alacsonyabban szállnak, ami rendkívül zavaró a mindennapokban.
Korábban nem szálltak ilyen alacsonyan a gépek, és igenis zavaró
– írja posztjában egy kerületben élő férfi, akinek a véleményét többen is osztják a kommentszekcióban. A legtöbb hozzászólásban az a közös, hogy mindenki azt mondja, csak mostanában tapasztalható ez, régebben nem volt rá panaszuk.
„Tényleg ez csak mostanában van, engem is zavar, főleg hajnalban” – írja egy hozzászóló.
Sokkal lejjebb szállnak a gépek az elmúlt napokban és nagyon hangosak. Eddig nem zavart, pedig régóta a kerületben élek
– írja egy másik helyi lakos.
„Engem is zavar, hogy nem hallom a páromat, a filmet amit nézek…” –tette hozzá az egyik
„Nekem is úgy tűnik, hogy idén hangosabbak, mint eddig. Nagyon-nagyon zavaró, főleg este! Utálatos dolog légifolyosó alatt lakni…” – panaszkodott egy másik kerületi lakos.
A Metropol utánajárt, hogy van-e valóságalapja a problémának, így megkérdeztük a Budapest Airportot miért érzékelhetik hangosabbnak a repülőket a kerületben élők.
„A repülőgépek fel-és leszállásának irányát elsődlegesen az uralkodó szélirány határozza meg: a szembeszél megkönnyíti a légi járművek süllyedését vagy felemelkedését, így a fel- és leszállási műveletek irányát is ez a tényező határozza meg” – adta tudtunkra a Budapest Airport.
Az elmúlt napokra délkeleti, északkeleti, keleti, illetve déli szélirány volt jellemző, ennek megfelelően a pilóták a Budapest felőli, 13-as pályairányt használták
– tették hozzá, ezzel indokolva miért jártak sűrűbben a kerület felett a repülők.
„A repülési magasság tekintetében a Budapest Airport nyilvánosan elérhető zajmonitor rendszerében rendelkezésre álló adatok szerint nem történt változás, a gépek a XIII. kerület felől változatlan magasságban repültek. Gyakori azonban, hogy az azonos magasság ellenére az emberek a nagyobb méretű repülőgépeket közelebbinek, míg a kisebbeket távolabbinak érzékelik a földről szemlélve” – emelték ki válaszukban.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre