Szombat reggel egy pedagógusnak tanuló fiatal lány összeesett a Huszti úti Lidl kasszasorában állva. Szerencséjére a mögötte sorban álló Beatrix még időben elkapta a zuhanó lányt.
Beatrix szombat reggel maga is sietett a bevásárlással a Huszti úti Lidlben, hiszen kórházba kellett mennie az egyik rokonáért. A bevásárlás után, épp mikor beállt a kasszához és felpakolta a szalagra a termékeit történt meg a baj.
Beálltam a kasszához és már akkor is feltűnt előttem a fiatal lány. Sápadt volt és kissé bizonytalan. Felpakoltam a szalagra, majd épp megfordultam, mikor szó szerint a karjaimba esett össze. Ha nem tartom meg, biztos beveri a fejét
– nyilatkozta Beatrix a Metropolnak. Hozzátette, hogy megkérdezte a lányt, hogy cukor vagy vérnyomás beteg-e, mert a tünetek ezt mutatták. A lány elmondta, hogy nem, viszont havonta egyszer szinte rendszeresen elájul.
„A Lidl-dolgozókat kértem, hozzanak egy széket és emeljük rá, majd hívták a mentőket. Közben ugye az a sor megakadt. Ott már volt morgás másik vevő részéről, hogy: „Na menjünk, mert itt nem fogunk sorra kerülni!” – mesélte Beatrix a furcsa szituációt, miszerint nem mindenki tolerálta, hogy segíteni próbálnak egy lánynak, aki most esett össze. Beatrix egyből a lányra koncentrált, így amint fizetett és a dolgozók bepakolták a kosarába a holmit, egy régi ismerősét meg is kérte, hogy vigye ki a vásárolt termékeket az autójába, amíg ő a lányra vigyáz.
Egy másik hölgy is velünk maradt végig, aki óvónő a környéken. A lány egyszer csak mondta , hogy muszáj lefeküdnie. Azonnal a földre tettük, elhúztam a lábait , hogy stabil oldalfekvésben legyen. Közben a mentő vonalban volt. Mondták, hogy emeljük fel a lábát. Így én a lábát tartottam, a másik hölgy a fejét, a Lidl-dolgozó meg egy párnát az ablakhoz, hogy ne tűzze a nap. Próbáltuk ébren tartani
– számolt be az eset részleteiről a megmentő. Beatrix és a neki segítő vásárló és dolgozók kérdezték, hogy kit hívjanak fel, majd félszavakkal a lány elmondta, hogy a kollégiumi szobatársának üzent.
„Ekkor már 10-15 perce álltunk ott, amikor befutott a szobatársa is. Tőle tudtuk meg, hogy rendszeresen van rosszul. Több mint 20 perc után megjött a mentő is, és a lányt kivitték az üzletből” – tette hozzá.
A barátnője ekkor omlott össze, amikor a lányt berakták a mentőbe. Nagyon sokszor megköszönte, hogy segítettünk. Megöleltem, próbáltam »anyai« tanácsokkal ellátni. Illetve a másik hölgy, aki velünk volt is ugyanezt tette. Kértem a barátnőt, ha engedik menjen vele a kórházba, de legalábbis kérdezze meg hova viszik. Én még egy jó 15 percig vártam a parkolóban, de addig nem indult el a mentő
Beatrix számára az eset egyik legmeglepőbb tapasztalata az volt, hogy míg jól látható módon egy fiatal lány rosszul lett és körülötte sürgölődött 3-4 ember, addig néhány vásárló undok megjegyzéseket tett vagy épp panaszkodott, hogy nem fér el tőlük.
Mivel az utolsó kasszánál lett rosszul, útban voltunk az önkiszolgáló kijáratánál. Próbáltunk nem útban lenni, de ez is kevés volt, mert az egyik vásárló nem fért el a kocsijával. A hölgy még oda is szólt: „szőlőcukrot neki!” De nem cukros volt és nem is részeg… a földön fektettük stabil oldalfekvésben!
– mesélt az esetről Beatrix, aki elmondása szerint, ha nem a lányra koncentrál biztos cifrát válaszolt volna a hölgynek, de így csupán megkérdezte, hogy ha az ő gyereke van rosszul is ugyanezt mondja-e?
„A legnagyobb baja a hölgynek az volt, hogy effektív az útjában voltunk! Egy földön fekvő fiatal lány körül 3-4 ember mozog , és neki a legnagyobb gondja, hogy nem tud kimenni. Amúgy meg ki tudott menni, erről a Lidl-alkalmazottak gondoskodtak. Nem volt szép.”
Az eset után Beatrix a Facebookon kereste a másik hölgyet, aki segített neki a lány ápolásában. A két megmentő megtalálta egymást, a lányokat azonban még nem sikerült megtalálni. Beatrix csupán annyit tud róluk, hogy aki rosszul lett tanárnak tanul, a barátnője pedig óvónő lesz.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre