60 éves lett a diktátorok és királyok kedvence

Így ünneplik világszerte a kerek évfordulót.



Megosztás
Szerző: Piréz
Létrehozva: 2023.04.09.
Módosítva: 2023.04.16.
autó játék modell

A Nürnbergi Nemzetközi Játékvásárra látogatottunk el, ahol egyebek között kisautók és játékvonatok garmadáját nézheti meg a szakmai közönség. Egy olyan méretű csarnokban, mint nálunk a BNV A pavilonja, száznál is több modellgyártó mutatja be kínálatát, amit helyben megvenni nem lehet, de megrendelni igen, és ez alapján karácsonyra már a fa alatt lehet az áhított darab. 

Régi korokat megidéző pléhvillamosok (Fotó: Wolf Géza)

Elnézve a széles palettát, örömmel állapítottuk meg, hogy a nálunk régen az utcaképet kizárólagosan uraló kelet-európai típusok egyre nagyobb teret kapnak, így a hajdani csehszlovák, jugoszláv és szovjet járműcsodák szerelmesei nosztalgiázhatnak, na nem a letűnt országokat visszasírva, hanem azok gyártmányainak felidézésével. 

Star lengyel teherautó 1/18-as méretarányú modellje (Fotó: Wolf Géza)

Ha van egy olyan darab, ami a vásárlók körében sikert arat, akkor jellemzően egymás után rukkolnak elő vele a cégek, hogy mind részesüljenek a vásárlási láz generálta bevételekből. Ezek általában az éppen legmenőbb típusok, mint például a Tesla elektromos autói vagy a Lamborghini prototípusai.

A Lego mintájára saját kollekciót kialakított Cobi által készített Barkasok (Fotó: Wolf Géza)

Most viszont meglepődve állapítottuk meg, hogy egy igazán régi modell, a Mercedes-Benz 1963-ban kiadott nyújtott 600-asa is több gyártó idei programjába bekerült. Hogy miért, arra éppen a dátum adja meg a választ: éppen 60 éve debütált vele a német autógyártó, amely eleve az uralkodókat és államfőket célozta meg a csaknem 6 és fél méter hosszú, többnyire hatajtós kivitellel. 

DCM 1/64-es méretarányú Mercedes-Benz 600 pullman (Fotó: Wolf Géza)

Ezt nemcsak a megjelenése, de az ára is indokolta: miközben a Merci-csillagot viselő flotta második legdrágább autója, a 450 SEL 80 ezer márkába került, addig ezért több mint a dupláját kérték el. Ennek ellenére (vagy éppen ezért?) a diktátorok és királyok kedvenc autója lett. A 6,3 literes és 250 lóerős V8-as motor hajtotta csodát egészen 1981-ig gyártották. Ráadásul mind a 2677 legyártott példánya egyedi, a stuttgarti központú cég vevőinek minden kívánságát teljesítette a páncélozott karosszériától a szinte teljes hosszában nyitható tetőig.

GCD négyajtós kivitelű modellje (Fotó: Wolf Géza)

Ha többet szeretnél tudni a legendás típusról, olvasd el az Autó-Motor legfrissebb cikkét!

DCT modelljén már a nyitható tetőablak is megjelenik (Fotó: Wolf Géza)
Az autó teljes hossza 6,3 méter volt, ez a Triple9 modellje (Fotó: Wolf Géza)

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás