Úgy tűnik semmilyen szakmai szervezettel sem konzultált Karácsony arról, hogy kitiltaná az autósokat a pesti alsó-rakpartról és a Lánchídról.
A rakpartról 2023-ban, a 3-as metró felújításának végétől, a Lánchídról pedig a 2023. őszi átadás után száműzné az autósokat. A tervezett lezárásról sem hatástanulmány, sem megvalósíthatósági terv nem készült, a főpolgármester egyedül egy Medián által készített közvélemény-kutatást lobogtat, ami – amint arra Karácsony Facebook-posztja alatt sokan felhívták a figyelmet – egyáltalán nem támasztja alá egyértelműen az önhatalmú döntést. A tervek ellen egyre több szakmai szervezet emeli fel a szavát.
Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője. A képviselő elmondta: semmilyen szakmai előkészítésről nem tudnak, így az ilyenkor szükséges forgalomszámlálási adatokról sem. Majd kifejtette, a tervek megfontolatlanok és komoly következményekkel járhatnak: teljesen megbénulhat Budapest közlekedése.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke az M1 Ma reggel című műsorában elmondta: Karácsony Gergely döntését nem előzték meg érdemi egyeztetések, kizárták az autósokat a döntésből. A városvezetés által létrehozott kerékpársávokat a kérések ellenére sem adták vissza az autósoknak, és ezzel hatalmas dugókat okoztak. Ugyanakkor a kerékpárosklub által megrendelt felmérés szerint is a fővárosban közlekedőknek csupán 6-7 százaléka használ kerékpárt a mindennapokban. Metál szerint a gond nem a kerékpárosokkal van, hanem azzal, hogy az efféle intézkedések szembeállítják az autósokat és a bicikliseket.
A fuvarozók érdekképviseletével sem konzultált Karácsony Gergely a Lánchíd autós forgalmának lezárásáról – mondta el Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára az M1-ben. Ez már csak azért is furcsa, mert létezik a direkt erre a célra létrehozott Fővárosi Turisztikai Kerekasztal, aminek az elnöke a mindenkori főpolgármester-helyettes. Dittel szerint a Lánchíd lezárása főleg a csoportos városnéző túrákat lehetetlenítené el, ahol a turistákat végigviszik a főváros legszebb pontjain, és az alagút és a budai Vár pont ezek közé tartozik. Ezen kívül az alsó rakpartnál rengeteg hajó áll, amiket ki kell szolgálni.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) online konzultációt indított a rakpartlezárás ügyében, ahol néhány hét alatt 8000 vállalkozó mondta el véleményét. Zsabka Zsolt, a BKIK alelnöke a Metropolnak elmondta: a főváros a döntés előtt egyáltalán nem kérdezte meg a 300 ezres vállalkozói közösséget. A kérdőívet kitöltő kereskedők 60%-a elítéli a pesti alsó rakpart teljes és végleges lezárását, mivel a főváros egyes belső részeinek megközelítése autóval már most is jelentős nehézséget okoz az ott működő, szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára. Ha a lezárás létrejönne, sokan nem vállalnak majd munkát az érintett területeken.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre