Ezt látnod kell, összegyűjtöttük hányszor és miként változott meg az autók rendszáma – Fotók

Hatvanhárom év után intünk búcsút a hatkarakteres táblának, mutatjuk az újakat, és azt is, hogy hányszor kellett változtatni ezeken az elmúlt évtizedekben.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.06.18.
közlekedés

Július 1-jétől már új rendszámtáblával járják az új autók az utakat. A fokozatosan bevezetésre kerülő új táblán a három betű és három szám helyett, kétszer 2 betű és 3 szám jelenik majd meg, valamint a magyar címer is rákerül. Ezenkívül a taxik, a rendőrautók és az elektromos autók is különleges jelzéssel futnak majd. A Metropol összegyűjtötte, hogy eddig hányszor kellett változtatni itthon a járművek rendszámtábláin.

Ilyenek lesznek az új rendszámok (Forrás: Magyar Közlöny)

Így változtak a rendszámtáblák Magyarországon

  • Már az 1901-ben is rendelkeztek a járművek hatósági rendszámmal, sőt, csak így mehettek a kötelező műszaki vizsgára. Ekkor a járműveket még csak egyetlen számmal jelölték.
  • Az autók száma lassan, de folyamatosan nőtt. 1906-ban a legnagyobb rendszám a 351-es volt.
  • 1934-ben már két betű és 3 szám szerepelt a rendszámtáblán, és nagyjából 10 ezer személyautó közlekedett a magyar utakon. Hét évvel később, bevezették a jobboldali közlekedést is.
  • (Fotó: Fortepan/Lissák Tivadar)

  • Rákosi Mátyás rendeletére a II. világháború után, minden rendszámtáblát 5 napon belül fehérre kellett festeni.
  • Az 1958-as évektől vezették be a hatkarakteres rendszámokat, melyek két betűből és négy számból álltak, közöttük rövid kötőjellel. Az elülső rendszámtábla kisebb volt a hátsónál. A négyzet alakú hátsó rendszámoknál a felső sorban csak betűk szerepeltek, de 1958-tól a kockarendszámot magánautókra már nem adták ki.
  • (Fotó: MTI/Lajos György)

  • Az 1970-es évek elején vezették be a fekete alapon fehér betűs rendszámokat a szolgáltatóvállalatok járműveinél.
  • Az 1980-as évek végén a magántulajdonban levő járművek számának ugrásszerű növekedése miatt a rendszámon található szabad részeinek felhasználásával igyekeztek lefedni a szaporodó autóállományt.
  • A mostani három betűs, három számos rendszert 1990 nyarán vezették be Magyarországon, ez kapott 2004-ben, az uniós csatlakozáskor kék alapszínt, a hazai trikolor helyét pedig a sárga EU-csillagok vették át.
  • (Fotó: MTI/Talum Attila)

    Drágább az egyedi rendszám

    Sokan a rájuk jellemző betűkombináció használatával egyedi rendszámot használnak. Ez a lehetőség a változás után is elérhető lesz, de vélhetően drágább feltételekkel, mint most, hiszen a betűk száma is nő. Az egyedi rendszámtáblák legyártatása, kiadása és engedélyeztetése 2009 óta 435 000 Ft, az egyéni rendszámtábláké pedig 112 450 Ft.

    Továbbra is lesz lehetőség egyedi rendszám készítésére (Fotó: MTI/Krizsán Csaba)

     









    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás