Tízezrekkel többen tévéznek azóta, mióta ismét bevezették a kijárási korlátozást. Nemcsak többen nézzük, de több időt is töltünk a képernyők előtt.
A TV2 és az RTL tíz legnézettebb műsora közül hetet többen néztek azon a héten, amikor bevezették a kijárási korlátozásokat, mint azt megelőzőleg.
A BrandTrend által közölt adatok szerint a jobban teljesítő műsorok átlagosan közel 40 ezerrel hoztak több nézőt, de a Drága örökösöknek 49 ezerrel, míg a Sztárban sztárnak 124 ezerrel ugrott meg a nézettsége. Persze utóbbi szép teljesítményében a döntő is szerepet játszhatott.
Nem csak a nézők száma, de a tévé előtt töltött idő is növekedésnek indult már rögtön azon a napon, amikor életbe léptek a szigorítások. - November 11-én, szerdán átlagosan 9 perccel töltöttünk el több időt a képernyők előtt, mint november 10-én, kedden. Ebben bizony szerepe lehet a kialakult helyzetnek. Persze ez még egy nagyon rövid távú következtetés, de a tavaszi adatok azt mutatják, hogy a járvány hatással van a tévénézési szokásainkra – válaszolta kérdésünkre a Nielsen Közönségmérés Kft.
Tavasszal egy órával többet tévéztünk
Az első hullám idején Orbán Viktor miniszterelnök március 13-án jelentette be, hogy minden iskola bezár, és nem sokkal később a kijárási korlátozás is életbe lépett. Ez volt az év 11. hete, amikor a tévénézésre fordított napi átlagos idő minden korosztálynál jelentős megugrott. A 4-17 évesek másfél(!) órával tévéztek többet, mint egy évvel korábban, míg a 18-49 és az 50+ évesek naponta átlagosan egy órával töltöttek több időt a készülék előtt.
A nézőszám drasztikusan emelkedett: a 4 évnél idősebb lakosságon belül naponta átlagosan akár 350 ezerrel is több néző ült le a képernyők elé, mint egy évvel korábban, és ez március közepétől egészen júniusig, a nyári szünetig és enyhítésekig kitartott. Most viszont, hogy újra bevezették a korlátozó intézkedéseket, sőt, még kijárási tilalom is van este, a helyzet tévénézés szempontjából is egyre inkább hasonlít a tavaszi időszakhoz.
Járvány idején kaszál a Netflix és az HBO Go: faljuk a filmeket, sorozatokat
Az első hullám idején a tévézés mellett a különböző streaming platformokon is több időt töltöttünk. A szolgáltatók most is hasonló növekedésre számítanak.
-Az ünnepek nálunk kiemelt időszakot jelentenek, hisz olyankor a családok otthon vannak, több idejük van sorozatnézésre, filmezésre. Idén a március nálunk pont úgy viselkedett, mint egy karácsonyi időszak, sok volt az új regisztráló, és a platformon töltött idő is jelentősen megnövekedett. A karantén beköszöntével ez a folyamat most ismét elindult, egyre több az új regisztráló, és ők a szabadidejük egy jelentős részét bizony nálunk töltik el – árulta el lapunknak az HBO GO .
A legtöbb műsor jobban teljesített
A kormány a szigorításokat a 45. héten vezette be. Azon a héten tízből hét műsor is jobban teljesített, mint az azt megelőző héten. Mutatjuk, mennyivel.
SZTÁRBAN SZTÁR (TV2)
44.hét: 899 ezer
45.hét:1 millió 23 ezer
DANCING WITH THE STARS (TV2)
44.hét: 869 ezer
45.hét: 889 ezer
TÉNYEK (TV2)
44. hét: 838 ezer
45. hét: 862 ezer
TÉNYEK PLUSZ (TV2)
44. hét: 662 ezer
45.hét: 689 ezer
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK (RTL)
44.hét: 784 ezer
45. hét: 833 ezer
HÁZASODNA A GAZDA (RTL)
44.hét: 712 282
45.hét: 724 ezer
FÓKUSZ – KI VAN A MASZK MÖGÖTT (RTL)
44. hét: 662 ezer
45.hét: 667 ezer
Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft. / TV2)
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre