Pikó András kampányát is segíthette 2019-ben a DatAdat – derül ki az Index birtokába került felvételből, amelyen a józsefvárosi polgármester egyfajta bevetendő csodafegyverként beszélt Bajnai Gordon és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám vállalkozásáról. Pikó András tagadja, hogy igénybe vették volna a DatAdat szolgáltatását.
Már 2019-ben is a DatAdatban látta az ellenzék a csodafegyvert. Ez derül ki abból az Index birtokába került hangfelvételből, amelyen Pikó András, Józsefváros ellenzéki polgármestere kifejtette, hogy szeretné, ha Bajnai Gordon és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám cége segítené a kampányát - írja az Index.
Pikó 2019 májusában beszélt erről, amikor mint civil jelöltet elvitték bemutatni a Józsefvárosi MSZP taggyűlésére. A több, mint kétórás beszélgetést – amelynek a DatAdatra vonatkozó egyik részletét közöljük most – egy helyi szocialista politikus rögzítette.
Az Index oldalán azt írták: A hanganyagon Pikó András a következőket mondja: DK-tól nem tudom, hogy mit fogok kérni (...) csak hallom, hogy a DK mögött van egy olyan datamining cég, amelyet egykori titokminiszter, meg izé, hogy azt, amit Dobrev Klára mögött láttunk, ilyen socialmediás, meg adatbányászatot, tehát, hogy olyan embereket is lehet, hogy el tudtak érni, akiket egyébként másként nem. Lehet, hogy csak annyit kell kérni tőlük, hogy figyeljetek, hadd dolgozzanak már kicsit erre a kampányra is.
A józsefvárosi polgármester szavai több információt is megerősítnek mindabból, amit az Index hozott nyilvánosságra a DatAdattal kapcsolatban. Egyrészt kiderül, hogy Pikóé lehetett egyike annak a tizenkét polgármesteri kampánynak, amelyeket az adathalász cég támogatott. Mint ismert Ficsor Ádám, a Bajnai-kormány volt titkosszolgálati minisztere egy az Index birtokába került beszélgetésen azzal dicsekedett, hogy több helyhatósági kampányban is segítették az ellenzéket 2019-ben.
„12 kampányban dolgoztunk azon a választáson, és közülük 12 polgármester nyert. (...) Ez nagy győzelem volt” – mondta egy hangfelvételen Ficsor Ádám.
Pikó András szavai azt is alátámasztják, hogy a DatAdat csapatánál a közösségi médiában összeszedett adatokat felhasználva profilozzák a választókat, hogy aztán az ellenzék oldalára állítsák őket. Erről a cégcsoport ausztriai leányvállalatának tájékoztatási igazgatója, Patrick Frank a következőket mondta egy szintén az Index birtokába került felvételen:
„Mint tudod, ahogy egy online kampányt folytatsz, és futtatod a hirdetéseket, az egyik célod az, hogy összegyűjts annyi információt az emberekről a közösségi médiából, amennyit csak lehetséges. És tudod, a targetáláson túl, amit a Facebookon tudsz csinálni, tudsz valamiféle mikrotársadalmi közösséget is megcélozni. És idővel, a kérdőívekkel és minden más forrással együtt, amit belehelyezel a kampányba, elkezdesz fejleszteni egy szavazói személyiséget”.
Az Index megkérdezte Pikó Andrást, hogy valóban segítették-e polgármesteri kampányát Bajnai Gordonék, és, ha igen, akkor milyen módon. A portál a polgármester stábjától azt a választ kapta, hogy nem működtek együtt a DatAdattal. Arra vonatkozóan az Index még várja a választ, hogy miért nem jött létre az együttműködés, amit a polgármester 2019 májusában még szeretett volna tető alá hozni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre