Márkaerősítésnél és új termék bevezetésénél is fontos a szépségipari cégeknek, hogy eljussanak a megfelelő célcsoportig és hiteles véleményeket szerezzenek.
Horváth Beáta szépségipari marketingszakértő szerint az Amerikából indult beauty boxok évtizedes népszerűségnek örvendek itthon is, hiszen miközben a vállalatok pontos képet kaphatnak a felhasználói szokásokról, közelebb kerülve ezzel a keresleti igények kiszolgálásához, a vásárlók nyomott áron próbálhatnak ki új akár luxuskozmetikumokat is.
Minden gazdasági szereplő számára elsődleges cél, hogy precíz monitorozással tisztában legyen vele, mi a kialakult kép a fogyasztói bázisban egy-egy adott termékről vagy a márkáról összességében. Ezáltal sokkal könnyebb kialakítani a marketingstratégiát, ami így költséghatékonyabbá is válik.
Horváth Beáta arról beszélt, ez a szépségiparban is kardinális kérdés, hiszen a különböző terméktípusok a fejlesztéseknek köszönhetően rendkívül gyorsan változnak. A vásárlók ebben a szegmensben ráadásul nem márkahűek, Magyarországon kiváltképp nem, az innovációk pedig olyan ütemben söpörnek végig a piacon, hogy nehéz naprakész visszajelzést szerezni a vevőktől.
„Rendkívüli kihívás a szépségipari vállalatok számára, hogy megtudják, ki és milyen preferenciák alapján váltogatja a kozmetikumait. Például vannak, akik korábban főként prémium kozmetikumokat vásároltak, de egészségügyi vagy életmódváltási okok miatt lassan áttérnek inkább a természetes termékekre. Így nehéz őt újra és újra megtalálni. Márpedig ezek az információk a márkaerősítés céljából és új termékek bevezetésénél is aranyat érnek” – magyarázta.
Win-win helyzetet teremt a beauty box
Arra a kérdésre, hogyan tudják ezek a cégek mégis, mire van szüksége a vásárlóknak, a szépségipari marketingszakértő úgy felelt, az egyik leghasznosabb csatorna számukra, ha teszteltetik a termékeket. Erre hivatottak az úgynevezett beauty boxok is, melyek élménymarketing eszközként is eredményesen funkcionálnak.
Mint mondta, az Amerikából indult üzletmodell lényege, hogy a vásárlók termékválogatást kapnak kézhez egy meglepetésdobozban úgy, hogy annak értéke a piaci árhoz képest legalább 30-50 százalékkal olcsóbb. Nem tudják, milyen kozmetikumok vannak benne, de mivel járul hozzá egyfajta izgalomfaktor, ráadásul házhoz érkezik, így nagyobb eséllyel próbálják ki mindet az otthonuk kényelmében.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre