
Azonnal elrendelték a teljes útzárat, mentőhelikopter száll le az úton
Frontálisan ütközött két személyautó.
A rozsdás, elöregedett acélszerkezetet alulról is megnéztük, egy helyi kenus vitt oda minket, és amit láttunk, az nemcsak ijesztő, de méltatlan is Budapesthez. A Sziget fesztivál küszöbén különösen aggasztó ez az állapot.
A Sziget fesztivál napokon belül elkezdődik, több százezer fesztiválozó indul útnak, a területre mind a hídon keresztül jutnak be. A híd állapota borzalmas és aggasztó, a felújítása évek óta politikai huzavona tárgya.
Nem csak ciki. Életveszélyes
- így foglalta össze a K-híd jelenlegi állapotát Gyepes Ádám, a Fidesz budapesti frakciójának tagja. És nem túlzott.
Az Óbuda és a Hajógyári-sziget között átívelő K-híd, amelyen évről évre több mint 400 ezer ember érkezik a Sziget fesztiválra, ma olyan állapotban van, hogy bármelyik pillanatban történhet baj.
Mi magunk is meggyőződtünk erről, amikor egy helyi kenus vállalta, hogy elvisz minket a Duna-ágon, és a vízről alulról szemrevételeztük a híd állapotát. A látvány döbbenetes volt: rozsda lepte be az egész acélszerkezetet, egyes helyeken mintha csak festék tartaná össze a múlt századi vasszörnyet.
Ez úgy néz ki, mint valami harmadik világbeli rom, nem Budapest kapuja!
- háborodott fel egy óbudai lakos a helyi Facebook csoportban, akivel a parton beszéltünk. És valóban: a hetvenéves katonai szerkezetet sosem hosszú távú közúti és gyalogos használatra tervezték, mégis nap mint nap forgalmat bonyolít le, sőt, ilyenkor a Sziget alatt csúcsterhelés alatt működik.
Szentkirályi Alexandra szerint a fővárosnak már rég lépnie kellett volna.
A K-híd borzalmas állapotban van. Ez egy gyorsan összeszerelhető katonai híd, nem ilyen hosszú időre tervezték. Nagyon gáz, hogy ezt mutatjuk magunkról a világnak!
- mondta el videóban Szentkirályi Alexandra.
Hozzátette:
A híd Fővárosi önkormányzat tulajdonában van és a Budapest Közút kezelésében. Hát csinálja már meg a Főváros!
Valójában 2021-ben lehetőség nyílt a K-híd lecserélésére: a Budapest Fejlesztési Központ javaslata szerint a Déli vasúti híd jó állapotú, bontott elemeiből egy új szerkezet épülhetett volna, amely kiváltotta volna nemcsak a K-, de a mellette lévő H-hidat is. Ám a kormány ajánlatát – pénzt, anyagot, szakmai támogatást – elutasította a III. kerület baloldali vezetése, élén Kiss László polgármesterrel, és a főpolgármester, Karácsony Gergely sem támogatta.
Volt rá terv, volt rá pénz, volt rá kormányzati segítség. De Karácsony és Kiss mindent visszautasítottak
- állítja Gyepes Ádám.
A fővárosi önkormányzat ezzel szemben továbbra is azt állítja, hogy a híd állapota „nem olyan rossz”. A híd hivatalosan még biztonságos, gyalogosoknak és 12 tonnánál nem nehezebb járműveknek megengedett a közlekedés ott.
Kőrösi Koppány, városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója szerint nem a felújítás a megoldás, szerinte a bontás és az új híd építése lenne az egyetlen értelmes lépés.
A szakember szerint nem érdemes húzni az időt.
Ha van lehetőség mással helyettesíteni, akkor azt azonnal meg kell lépni
- mondja. A szakértő szerint szerint a híd állapota borzalmas, ugyan nem annyira súlyos az állapota, mint a Galvani hídnak, hogy egyszerűen csak beszakadjon, de mielőbb meg kell oldani a problémát.
A szerkezete le van korrodálva, kis túlzással a vasúti sínek tartják még a levegőben. Nem érdemes toldozni-foltozni, ezt el kell bontani
- magyarázza.
Megtudtuk: az eredeti rendeltetése egy ipari vasúti mellékvágány kiszolgálása volt, nem tízezrek napi átkelése. A fesztivál forgalma pedig egyértelműen egy olyan terhelés, ami kockázatos.
Frontálisan ütközött két személyautó.
1,23 milliárd forint az ára a kocsinak.
A járműben egy felnőtt és két gyerek utazott.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.