Megfagyott a levegő Budapesten: így büntetőfékezett egy agresszív sofőr - Videó

Többször állóra fékezett az autó előtt, a szemközti sávban közlekedőket is veszélyeztette egy sofőr a 49-es főúton. A büntetőfékezés olyan bűncselekményhez vezethet, amely szabadságvesztéssel és a jogosítvány megvonásával is járhat.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.08.06. 17:40
Módosítva: 2025.08.06. 18:27
Budapesti Autósok Közösség szabálytalan közlekedők büntetőfékezés szabálytalan

A közlekedési kultúra nálunk mindig tartalmaz meglepetéseket. Nemrégiben a 49-es főúton rögzítettek egy videót, amelyen többször is lefékezett egy sofőr egy másik kocsi előtt. A videót a Budapesti Autósok Közösség csatornájára töltötték fel. Jól látszik a felvételen, hogy az elkövető nemcsak a mögötte közlekedő autót, hanem a szemközti sávban érkezőket is fékezésre kényszerítette. A felvétel készítője ugyanis megpróbálta kikerülni a büntetőfékezőt, de az akkor elé állt. A büntetőfékezés ilyen bizonyítékkal komoly büntetést vonhat maga után.

büntetőfékezés
A büntetőfékezés súlyos büntetést vonhat maga után, amennyiben a bizonyítékok rendelkezésre állnak Fotó: YouTube / Bpi Autósok

A büntetőfékezés megfelelő bizonyítékokkal komoly büntetést vonhat maga után

Ha nem történik súlyos veszélyeztetés, vagy ha nincs közvetlen balesetveszély, a büntetőfékezés szabálysértésnek minősül, viszont már azért is pénzbírság és a jogosítvány bevonása szabható ki. Hirtelen fékezni ugyanis csak akkor szabad, ha balesetet akarunk elkerülni.

A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csak közvetlen balesetveszély esetén, személy- és vagyonmegőrzés mellett szabad csökkenteni. A Büntető Törvénykönyv szerint, ha valaki más testi épségét, életét közvetlen veszélynek teszi ki szándékosan, az elköveti a közúti veszélyeztetés bűncselekményét. A büntetőfékezés is ebbe a kategóriába tartozik 

- nyilatkozta lapunknak Dr. Herpy Miklós közlekedési ügyvéd. Közúti veszélyeztetés pedig akkor valósul meg, ha a fékezés során személy testi épsége közvetlenül veszélybe kerül, azaz közvetlen baleseti veszélyhelyzet alakul ki.

Ehhez az kell, hogy az elől haladó tudatosan, szándékosan KRESZ szabályt szegjen, esetünkben azt, hogy indokolatlanul hirtelen fékez. Általában a fedélzeti kamera jó támpont, mert azon tisztán látszik, hogy nincsen forgalmi oka a fékezésnek; nem fut be elé se ember, se állat, semmi.

- folytatja a szakértő. Közvetlen veszélyhelyzet akkor jön létre, ha a hirtelen fékezés miatt közvetlen balesetveszély alakul ki. Ez általában azért marad el, mert a hátul jövő aktív magatartással elkerüli a balesetet.

A határvonal tehát a szabálysértés és a veszélyeztetés között húzódik meg. Ha valaki indokolatlanul hirtelen fékez, de a mögötte jövő elhárítja a balesetet, az ütközést, azzal az indokolatlanul fékező bűncselekményt valósít meg.

Az ilyen manővereket úgy lehet kivédeni, ha nem vesszük fel a kesztyűt az elkövetővel. Ha több lesz a szabálykövető sofőr, úgy a szabálytalanságokat is vissza lehet szorítani.

Tudni kell, hogy sok autó van az utakon és sok sofőr, bőven átléptük a négymillió autót, ez azt jelenti, hogy az úthálózatban egyre több konfliktus alakulhat ki. Egyre feszültebbek az emberek, sietnek, ez pedig óhatatlanul azt szüli, hogy kialakulnak ilyen közlekedési konfliktusok. Azt is lehet mondani, hogy a vezetők egy része arra apellál, hogy ő viszonylag büntetlenül szabálytalankodhat, mert a többi vezető úgyis kivédi. Addig vannak biztonságban a szabálytalanul vezető sofőrök, amíg a többiek tudják ezt tolerálni.

- fogalmaz Lovas Károly közlekedési szakértő.

A manőver 0:50-től látható az alábbi videóban:

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.