Itt fog járni az új, budai fonódó villamos

Már keresi a kivitelezőt az Építési és Közlekedési Minisztérium. A budai fonódó villamoshálózat második ütemének keretében 2,8 kilométer hosszú kétvágányú villamospálya épülhet!



Megosztás
Szerző: GUY
Létrehozva: 2025.04.26. 10:30
villamos közlekedés tömegközlekedés

Jelentős városrendezési elemeket is tartalmaz az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiírt kivitelezési pályázat, amely a budai fonódó villamoshálózat második ütemére vonatkozik. A tervezett vágánypár a Műegyetem rakparttól a MOL székházig és a Kopaszi gát térségéig tartana. A bővítés így kiszolgálná az Infopark és az egyetemi kampuszok közlekedési igényeit, valamint összeköttetést teremtene az 1-es villamos vonalával és az épülő Déli Körvasúttal is!

budai fonódó villamos
A budai fonódó villamoshálózat második üteme a Műegyetem rakparttól a MOL székházig és a Kopaszi gát térségéig tartana. Fotó: Balogh Zoltán

 

Itt járhat majd az új budai fonódó villamos

A tervek szerint ebből legalább 1,2 kilométeres szakasz füvesített burkolattal készülne el. A beruházás részeként 7 pár új, akadálymentes megállóhelyet alakítanának ki, valamint a Dombóvári úti csomópontnál új végállomás létesülne. A megállókat a Szent Gellért téren, a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjében, a Pázmány Péter sétányon az ELTE déli tömbjének vonalában, a Rákóczi híd budai hídfőjében, a Nádorkert vasútállomásnál és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál tervezik kialakítani.

 

Nem csak a villamospálya épülhet

A felső rakparti szakasz és a Dombóvári út környezetrendezése a Budafoki útig szintén a feladatok közé tartozik, ami 

közel 400 fa és több mint 27 ezer cserje telepítését foglalhatja magában.

 Továbbá a Szent Gellért tér és a Rákóczi híd között 2,66 kilométer hosszú folytonos rakparti sétány és kerékpáros infrastruktúra kiépítését is tervezik.

A projektet az uniós IKOP PLUSZ keret utófinanszírozásával tervezik megvalósítani.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás