Brutális ez az autó, egy magyar tervezte: ennyiért veheted most meg

Megtaláltuk az egyik legrégebbi használt autót Magyarországon, melynek technikáját egy magyar ember, Galamb József tervezte. A valamivel több mint 8 millióért meghirdetett 94 éves autó kiváló befektetés lehet annak, aki megvásárolja.



Megosztás
Szerző: Z. H.
Létrehozva: 2024.10.08. 11:00
autó veterán befektetés

A Ford A modell volt a Ford Motor Company második piaci sikere a T Modell után . 1927. október 20-án kezdték gyártani, az utolsó darab 1932 márciusában készült el. Közel 5 millió darabot adtak el belőle.

Gyönyörű ez az autó  Fotó: Olvasói

Igazából ez volt az első olyan autó, amely ugyanúgy vezethető, mint a maiak, tehát például ezen már van 4 dobfék. Az autó kiváló állapotú és igen megkímélt, mindössze 4300 kilométert tettek meg vele 

– mondja Kiss Péter, aki az egyik legnagyobb hazai használt autó portálon hirdeti 94 éves Ford A Modell Tudor Sedan autóját.

A férfi rajong a veterán kocsikért, nagyjából 30 éve foglalkozik velük. Azt mondja, ezek az autók kiváló befektetési források.

Én 8,2 millióért hirdetem ezt a Dániában készült autót. Kérdezhetné, hogy miért nem drágább, amire azt válaszolnám, hogy kicsi a vevőkör. Kevesen keresnek háború előtti autót, de akik igen, azok nagyon intenzíven, hiszen véleményem szerint ez a kocsi 10 év múlva nagyjából a kétszeresét éri majd, így kiváló befektetésnek

 – állítja a tulajdonos.

Az autó motorja egyébként vízhűtéses, négyhengeres, 3,3 literes, 41 LE. A legnagyobb sebessége körülbelül 105 km / h volt. Kiss Péter elmondása szerint az autó 70-ig kiválóan megy. Uniós papírokkal és forgalmival rendelkezik, utoljára 2018-ban volt rajta műszaki, de bármikor levizsgáztatható. A váltója három sebességes. A Ford A-Modellt egyébként az Egyesült Államok mellett még Argentínában, Kanadában, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban és az Egyesült Királyságban is gyártották. Ez egy dán gyártás, így vámot sem kell utána fizetni.

Galamb József volt a Ford gyár főkonstruktőre

Galamb József a Ford Motor Companynél 1905. december 11-én kezdett dolgozni, mint műszaki rajzoló. Ekkoriban a cég szinte semmit sem gyártott önállóan; az alkatrészeket a Dodge Brothers szállította. Áttervezte a Ford N-modell hűtőrendszerét, majd a gyár főkonstruktőre lett. A szintén magyar Charles Balough, Haltenberger Gyulal és az amerikai Childe Harold Wills-szel együtt ő alkotta meg a híres Ford T-modell alkatrészeinek tervét. Ez egy egyszerűen kezelhető, olcsón előállítható autó volt. Később a Ford A-Modell elkészítésében is közreműködött.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás