Pokoli kezdés ez a nyaraláshoz: 40 órát kellett várniuk az Antalyába tartó utasoknak.
Pénteken kellett volna felszállnia a törökországi Antalyába tartó járatnak a budapesti repülőtérről. Azonban az utasok azt az információt kapták, hogy az őket szállító gépnek szerelni kell a hajtóművét. Ezt bizony este 10-ig nem sikerült befejezni.
Az utasokat hazaküldték, hogy majd szombat reggel 9-re menjenek vissza és a gép 11.40-kor fog indulni. Másnap újra becsekkoltak a repülőtéren, de a gép továbbra sem szállt fel. A beszámoló szerint este már rendőrök próbálták nyugtatni az utasokat. A várakozás alatt kétszer 10 eurós kupont kaptak, az egyiket egy olyan étteremben lehetett levásárolni, amelyik időközben bezárt.
A gép végül vasárnap reggel 7-kor szállt fel, de az utasok nagy része inkább úgy döntött, kihagyják a nyaralást. Az Utazómajom értesülései szerint kb. 60 utas azonban kitartott és ha kétnapos késéssel is, de elindult a hőn áhított nyaralás felé.
A Budapest Airport a következő közleményt adta ki az üggyel kapcsolatban:
A Tailwind Airlines Antalyába induló charter járata hajtómű meghibásodás miatt nem tudott elindulni az eredetileg tervezett időpontban, pénteken 16:40-kor. Amint a földi kiszolgáló vállalat megkapta a járattal kapcsolatos aktuális információkat a légitársaságtól, azonnal tájékoztatta a terminálon várakozó utasokat a Budapest Airport kollégáinak segítségével. A légitársaság döntése értelmében az utasok pénteken este ételutalványt kaptak, és a földi kiszolgáló vállalat odakísérte őket ahhoz a vendéglátó egységhez, ahol ezt az utalványt be tudták váltani. Közben a légitársaság közölte, hogy a gép továbbra is javítás alatt áll, és a járat várhatóan szombaton tud elindulni. Az utasok visszakapták a poggyászukat, mire azonban a légitársaság döntése megszületett arról, hogy az utasoknak szállást biztosít éjszakára, az utasok nagy része már elhagyta a terminálépületet.
Mivel úgy tűnt, hogy a járat a hajtómű megjavítását követően a szombati napon el tud indulni, a légitársaságtól kapott információknak megfelelően az utasok szombaton reggel ismét kijöttek a repülőtérre és bejelentkeztek a járatra. A délután folyamán azonban ismét többször eltolták a járat indulását, mert a gép javítása nem készült el. A földi kiszolgáló vállalat folyamatos jelenlétet biztosított, amint megkapták a légitársaságtól az információt és a jóváhagyást az ételutalványra, azonnal értesítette a terminálon várakozó utasokat és kiosztották a vouchereket. A gép végül szombat este sem tudott elindulni, ezért a légitársaság szombat éjszaka is szállodában szállásolta el az utasokat.
A Budapest Airport szintén folyamatos jelenlétet biztosított, többször is vizet osztott az utasoknak, segítve a földi kiszolgálók munkáját. A terminálinformációs kollégák személyesen tájékoztatták az utasokat, hogy a beszállítókaputól kb. 30 méterre található, napokban kialakított segítő zónában is tudnak várakozni, ha erre igényt tartanak. A Budapest Airport elérhetővé tette a baba-mama és családi szobát, valamint felkészült arra, hogy szükség esetén az utasokat az éjszaka folyamán fekhelyekkel ellássa. Erre azonban végül nem került sor, mert az utasokat a légitársaság szállodába vitte.
A járat végül vasárnap reggel helyi idő szerint 07:06-kor indult el Antalyába, az eredeti 155 fő helyett 65 fővel a fedélzeten. A Budapest Airport a légitársaság képviseletétől kapott információk alapján úgy tudja, hogy rendkívül rugalmasan kezelték illetve kezelik az átfoglalásokat, az utazás időtartamának módosítását és az útvisszatérítést is.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre