Közel kétszázezer látogatóval sikeresen elindult az online árfigyelő rendszer.
2023. július 1-jén sikeresen elindult az online árfigyelő rendszer, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal a Gazdaságfejlesztési Minisztérium szakmai támogatása mellett hozott létre. Az árfigyelő felületén az első két napban közel kétszázezren tájékozódtak az online rendszerbe bevont 62 termékkategóriába tartozó termékek nyilvántartott árairól – írták a GFM közleményében.
Mint írták: az árfigyelő célja, hogy a piaci verseny fokozásán keresztül az árakat egyre lejjebb szorítsa, ezzel hozzájárulva a szankciós infláció mielőbbi letöréséhez, a családok megvédéséhez. Az első napok tapasztalata alapján megállapítható, hogy az árfigyelő hatékony rendszernek bizonyul, az érintett áruházláncok már több termék esetében is határozottan csökkentették áraikat. Az árak mérséklésén keresztül ezt a tendenciát erősítheti tovább a kormány azon intézkedése, miszerint a kötelező akciózás mértéke augusztus 1-jétől a jelenlegi 10 százalékról 15 százalékra emelkedik, miközben a kötelező akciózást a korábban árstopos termékekre is kiterjeszti azzal a megkötéssel, hogy ezen termékek esetében a kötelező kedvezményt a beszerzési árhoz viszonyítva kell biztosítani, hetente legalább két termékfajta esetében.
A kormány inflációellenes intézkedései működnek, az infláció júniusban akár 20 százalék alá is csökkenhet, ezzel jó esély mutatkozik arra, hogy a kormány határozott szándékának megfelelően a szankciós infláció hamarabb, már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenjen – derült ki a gazdaságfejlesztési miniszter sajtóközleményéből.
A Ripost kipróbálta az árfigyelő rendszert:
Annak érdekében, hogy az élelmiszerárak tovább csökkenjenek és még inkább fokozódjon a verseny a kiskereskedelemben, a Gazdasági Versenyhivatal elnökének javaslatát elfogadva egy online árfigyelő adatbázis bevezetéséről döntött a kormány, ami 2023. július 1-jétől érhető el az arfigyelo.gvh.hu-n. A működését egy kormányrendelet szabályozza, és az elsődleges célja, hogy ingyenesen, a fogyasztók számára elérhető, naprakész árinformációkat biztosítson, ezáltal erősítve a fogyasztók tájékoztatását és védelmét, valamint az érintett kiskereskedelmi láncok közötti versenyt, amely az árak mérséklődését vonhatja maga után.
Bárki, akit érdekel, melyik termék hol a legolcsóbb az adott napon. A rendszer nemcsak arra alkalmas, hogy összehasonlítsuk a boltok kínálatát egymással, hanem a különböző akciókról is értesülhetünk, illetve a hozzánk legközelebbi boltot is megtalálhatjuk, ahol az adott terméket megvásárolhatjuk.
Jelenleg a legnagyobb kereskedelmi üzletláncok által forgalmazott termékek egy része található meg az árfigyelő rendszerben. Egész pontosan 6 üzletlánc (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco) 62 termékcsoportba tartozó termékének az árát lehet egymással összehasonlítani. A későbbiekben az árfigyelő rendszerhez önkéntesen is csatlakozhatnak majd üzletek, és a termékek számának növelése is tervben van – írja a lap. A teljes cikket ide kattintva olvashatjátok el.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre