Egyre több férfi ébred rá, hogy az egészség nem magától értetődő.
Ahogy minden évben, a Jameson idén is teljes vállszélességgel vonult fel a férfiakat érintő egyik legnagyobb csatában és társként állt a MentsManust alapítvány mellett novemberben. Az ír whiskey márka a Movember mozgalom újragondolásaként hívta életre a Bajszosok Klubját, ezzel is felhíva a figyelmet a férfiak egészségügyi problémáira és azok megelőzésére. Az edukációs kampányban a novemberi bajusz 2021-ben is a minőségi menőség jelképe volt, ennek is köszönhető, hogy múlt hónapban érzékelhetően megnőtt azoknak a száma, akik részt vettek a MentsManust ingyenes szűrésein.
Csak Magyarországon évente ötezer férfinél diagnosztizálnak prosztatarákot, melyek közül a statisztikák szerint 1500 halálos kimenetelű. Ennek nem kellene így lennie, hiszen ha a betegséget időben diagnosztizálják, a gyógyulás esélye is hatványozottan magasabb.
Az angol moustache (bajusz) és november szavak keresztezéséből kialakult Movember mozgalom célja éppen az, hogy felhívja a férfiak figyelmét a szűrővizsgálatok, kivizsgálások jelentőségére és tudatosítsa bennük, hogy az egészség nem magától értetődő, azért igenis tenni kell.
Honti Dániel, a MentsManust alapítvány vezetője elmondta, az idei kampánnyal minden tekintetben nagyon elégedettek, és egyúttal köszönetet is mondott a Jamesonnak a támogatásért.
„Rengeteget köszönhetünk a munkájuknak, hiszen az adományokból férfiéleteket próbálunk megmenteni. A járványhelyzet megnehezítette a dolgunkat, de az idei kampány a várakozásainkat is felülmúlta, rengeteg telefonhívást kaptunk nap mint nap azzal kapcsolatban, hol lehet kivizsgálásra menni, és az ingyenes szűréseinken is szép számmal jelentek meg a férfiak” – mondta.
Mint fogalmazott, a novemberi bajusznak nagyobb az értéke, mint más arcszőrzetnek, az elmúlt években ez a minőségi menőség jelképévé vált. A következő esztendőre is vannak már megkereséseik az ország számos pontjáról, többek közt Szegedről és Pécsről is érdeklődtek az ingyenes szűrési lehetőség iránt.
Közölte azt is, ugyan a koronavírus miatt valamelyest korlátozottabbak voltak a lehetőségeik 2021-ben, így is több mint ezer férfit szűrtek meg, akiknek a 17 százalékánál mértek magas PSA-szintet.
A márka évek óta együtt dolgozik és folyamatosan egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a MentsManust egyesülettel, idén pedig egy teljesen új koncepcióval álltak elő. Pesti Gergely, a cég márkamenedzsere elmondta, úgy érezték, a Movember kezd kicsit elfáradni, ezért megpróbálták felfrissíteni a kommunikációt.
„A csapatunk szerette volna továbbgondolni az edukációs kampányban való részvételt, ezért életre hívtuk a Bajszosok Klubját. Ez klasszikus értelemben véve nem egy klub, nem kötöttük regisztrációhoz a részvételt, nem tartottuk számon a tagokat, de ha valaki beállt az ügy mögé, akkor idézőjelesen felvételt is nyerhetett. A belépő lényegében a bajusznövesztés volt” – fogalmazott.
Közölte, idén szerettek volna még több emberhez eljutni, ezért a bevezető kampányban is sejtelmesek maradtak. Bár ki lehetett következtetni, mi is lesz a Bajszosok Klubjának a lényege, mégis jobban megütötte az emberek ingerküszöbét, mintha szimplán a Movember mozgalmat hirdették volna.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre