Mostanra már majd az egész Magyarországot elöntötték a nyeremény-hajszárítók. Az új Instagramon futó, feltételezhetően átverni kívánó oldalak napról napra új áldozatokat találnak.
„Nyertél egy **** hajszárítót!” – ez a szlogen most sokaknak ismerős lehet, hiszen ezzel van tele az Instagram. A különböző nyereményeket hirdető, feltételezhetően átverésre szakosodott oldalak mindig jelen voltak a közösségi oldalak egy részén, de nem ennyire „felkapott” módon.
Most egy egészen idegesítő verziója terjedt el a képmegosztó oldalon és tulajdonképpen lassan Magyarország összes felhasználója találkozik ezekkel a kamunyeremény-hajszárítókat bemutató profilokkal.
Az áldozatok becserkészése pofonegyszerű. Annyi történik csupán, hogy kommentben vagy bejegyzésben megjelölik a különböző felhasználókat. Majd a bejegyzésekben arról tájékoztatnak, hogy a megnevezett „szerencsések” egy hajszárítót nyertek, amit csak akkor kaphatnak meg, ha rányomnak egy linkre. Természetesen, akik tisztában vannak azzal, hogy létezik hasonló átverés, azok nem kattintanak tovább, főleg, ha ez napi szinten háromszor is felugrik nekik, de sokak számára nem egyértelmű, hogy átverésről van szó. Sokan lehet, hogy elsőre nem realizálják, ez az egész könnyen átverés lehet.
A Metropol dolgozói is egyre nagyobb mennyiségben rendelkeznek a megnyert virtuális hajszárítókkal, így pár tapasztalatot mi is meg tudunk fogalmazni.
„Sajnos engem már napok óta érnek a hasonló gratulációk, de nem mindegyiknek tudtam pontosan ugyanúgy örülni. A csúcspont az volt, amikor a munkám miatt használt és a saját profilomon felváltva jöttek az értesítések. Ekkor én már jelentettem és tiltottam minden korábbi felbukkanó oldat, de mindig jött egy újabb. Végül a munkahelyi profilomra érkezett megint egy értesítés, amitől elvesztettem mindenfajta türelmem, így a tiltás és jelentés előtt még egy pár sort megfogalmazva közöltem, hogy felesleges engem jelölgetni, mert csak jelentem ezeket a felhasználókat és különben is a jelenlegi hajszárítóm bőven megfelel a céljának. Nem mintha hittem volna a »cseles« ötletem sikerességében, de meglepetésemre két napig csak a másik profilomat zaklatták a hasonló megjelölések. Sajnos azonban a harmadik napon újra elindult a végeláthatatlan hajszárító-zuhatag. Tulajdonképpen egy egész uszodának elegendő hajszárítót nyertem már”
Nehéz bizonyítani, de a hajszárítós megjelölésekkel egyidejűleg ismeretlen helyről próbáltak meg belépni a kollégánk Instagram-oldalára. A megjelölés után sajnos, akár vétlenül is sikerülhetett rákattintani a linkre, így mindenkinek ajánljuk, hogy gyakrabban figyeljék az alkalmazáson belül, hogy honnan és mikor jelentkeznek be a fiókjukba.
Felkerestük a rendőrséget, ahol ismertették, egyelőre nem folyik nyomozás az üggyel kapcsolatban.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre