A Duna Médiaszolgáltató Zrt., a Petőfi Irodalmi Múzeum és az MTVA képviselői képviselő remélik, trendteremtő lesz új projektjük a fiatalok számára.
Rendhagyó sajtótájékoztatót tartottak a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt., a Petőfi Irodalmi Múzeum és az MTVA képviselői az új Petőfi-projektjükről.
Az eseménysorozat a költő-forradalmár Petőfi Sándorhoz kapcsolódik, hiszen 2023-ban lesz születésének 200. évfordulója. Az alkalomhoz pedig egy szélesebb körű célkitűzést társítanak, hogy a fiatalok ízlését és a magyar kultúrát minél inkább jó irányba építsék.
„Ezek a kerek évfordulók alkalmat adnak arra, hogy megismerjük nagyjainkat, illetve megemlékezzünk róluk” - mondta Dobos Menyhért azzal kapcsolatban, hogy miért is lehet fontos egy ilyen projekt a társadalom számára. Kiemelte, hogy bár már most nagyon jó összefogás alakult ki a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt., a Petőfi Irodalmi Múzeum és az MTVA között, ettől függetlenül további szövetségeseket keresnek a projekthez.
„Cél az, hogy a Petőfi Rádió egy kulturális adó legyen, hogy több magyar zene, míves, veretes szövegek legyenek” - tette hozzá Dobos Menyhért.
Petőfi Sándor ünneplése egy nagy része ennek a projektnek, amit Demeter Szilárd is kihangsúlyozott, miszerint 2022-ben és 2023-ban is a magyar zseniköltőnket fogjuk ünnepelni.
„Arra jutottunk, hogy Petőfi, mint a mi márkaarcunk, valóban egy jó szimbóluma tud lenni annak a korszaknak, aminek a következményeit inkább áldásosnak nevezném” - fejtette ki véleményét a Petőfi Irodalmi Múzeum főigazgatója.
A sajtótájékoztató alkalmával fény derült arra is, hogy Béli Ádám veszi át a Petőfi Rádió és az M2 Petőfi Tv irányítását. Újdonság, hogy innentől kezdve a két médium az A38-as hajóról fog üzemelni, amiről Béli azt nyilatkozta, hogy egy igazi 21. századi multimédiás játszótér lehet.
„Ízig-vérig magyar volt, életét adta a hazájáért. Na, ha ez nem rock and roll, akkor nem tudom, hogy mi az. Összegezve a „petőfiség” egy, a vagánysággal ötvözött, sziklaszilárd magyar identitás és szellemi szabadságvágy. Jövőt kell nyernünk, azon fogok dolgozni, hogy ezt a jövőt megnyerjük” - tette hozzá Béli, és kiemelte, hogy a csatornák célja a fiatalok szemléletformálása.
„Egy ilyenfajta kezdeményezés alkalmas lehet a fiatalok megszólítására - amiről azt gondoljuk, hogy a közmédia jövője is. Az MTVA minden platformon igyekszik támogatni a kezdeményezést” - tájékoztatott Galambos István az MTVA program főigazgatója.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre