Óriási változások jönnek Budapest közlekedésében – íme a részletek

Autómentes lesz a Városliget és a Hősök tere, új felüljáró épül Rákosrendezőnél és folytatódhat a 3-as villamos-körgyűrű Angyalföld felé: hatalmas változásokat indítanak el a kormány beruházásai Budapesten. Összeszedtük a részleteket!



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2021.01.11.
új felüljáró autómentes városliget Fürjes Balázs

Naponta egymillió ember érkezik autóval Budapest belső részeibe a külső kerületekből és az agglomerációból. Fontos cél, hogy ezeknek az embereknek legalább harmada inkább a közösségi közlekedést válassza, és elkerülhesse a belvárost. Ehhez azonban új hidakra és felüljárókra is szükség lesz.

Felüljáró épül Rákosrendezőnél: híd az autósoknak, villamosnak, gyalogosoknak

Rákosrendező állomás

Ezért új pesti felüljáró előkészítését kezdi meg a Miniszterelnökség Budapest Fejlesztési Központja (BFK) Rákosrendező pályaudvara fölött, jelentette be a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Fürjes Balázs. Az új felüljáró közúti híd lesz, biztosítja a 3-as villamosgyűrű meghosszabbítását, lesz rajta kerékpárút és járda is. Ez a felüljáró oldja meg végre a Szegedi út vonalában Angyalföld és Zugló, azaz a főváros XIII. és XIV. kerületének összekötését. Az államtitkár rámutatott, az új átjáróval tehermentesíthető a Hungária körút és autómentesíthető a Városliget.

Visszaadni a Városligetet a gyalogosoknak

Budapest
Városliget
fotó: Havran Zoltán (HZ)
Magyar Nemzet

A Városliget főtengelye, a Kós Károly sétány és a Hősök tere autómentes lesz a kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a főpolgármesterrel közösen elfogadott koncepció szerint. – A Városligetet teljes egészében vissza kell adni a gyalogosoknak és pihenni vágyóknak – mondta Fürjes Balázs. Elmondta azt is, a felszíni parkolás – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve – a Városliget teljes területén megszűnik, helyette új mélygarázs nyílt a Dózsa György út alatt.

A mélygarázs lejárata

A Dózsa György úti mélygarázs:

  • 3 szint
  • 9000 négyzetméter
  • 800 férőhely
  • A Városliget környéki autóforgalom megszüntetésének módját a BFK és a Városliget Zrt. közösen alakítja ki a közösségi közlekedés erősítésével, részben a kerékpáros közlekedés elősegítésével, illetve az átmenő forgalom másfelé terelésével. A legjobb az volna, ha az ingázók már lakóhelyükről a közösségi közlekedést vennék igénybe – mondta Fürjes Balázs.

    Fürjes Balázs Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár
    Fotó Bach Máté (BPM)
    Magyar Nemzet

    Folytatódhat a 3-as villamoskörgyűrű

    A Rákosrendező feletti híd segíti majd a rendezőpályaudvar évtizedek óta nem hasznosított rozsdazónájának fejlesztését – mondta el Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója. A 3-as villamosgyűrű most csonka, az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése. A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat ezen az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódik majd a Lehel utca–Béke utca tengelyén haladó vonalhoz.

    A tervezés során a BFK kikéri az érdekeltek – az érintett lakosok és a kerületi önkormányzatok – véleményét is, az autómentes Városliget megvalósításához kapcsolódó közlekedési fejlesztésekről. A tervezésbe bevonják a fővárosi önkormányzatot is.

    Új parkolóházak:

  • a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területen,
  • az M3-as bevezetője végcsomópontjának ágai között.
  • AUTÓPARKOLÓK és kerékpártárolók a vasútállomások mellett

    VASÚT: a hatvani vonal fejlesztése több ütemben már folyamatban van az M3-as autópálya által kiszolgált agglomerációs térség vasútvonalai közül. De dolgoznak a budapesti kapacitásbővítésen is, és a Budapest Fejlesztési Központ már elkezdte a veresegyházi vonal fejlesztésének tervezését is.

    PARKOLÓHÁZAK: több parkolóház is épül, együttesen legalább 1500 férőhellyel. Ezeket főleg az ingázók veszik majd igénybe napközben, elsősorban hétfőtől péntekig.

    FELÜLJÁRÓ RÁKOSRENDEZŐNÉL: Rossz hír, hogy az eddig is túlzsúfolt, Hungária körúton nem lesz jobb a helyzet, hiszen a Kós Károly sétányról kitiltott, és a P+R kapacitással nem megfogott forgalom elsősorban itt haladhat majd. De ahhoz, hogy a Hungáriát kissé tehermentesíteni lehessen, szükség van a már említett Rákosrendező állomás déli vége fölötti felüljáróra. Fontos a hidat úgy kialakítani, hogy ne terelje a forgalmat az M3-as irányából Angyalföldre és Zuglóra. A vasúti sínek keresztezése mellett ezért lehajtó épül, amely a Dévényi utca és a Vágány utca felé vezeti el az autókat.









    Top hírek





    Hírlevél-feliratkozás