
Lehetsz bárki, ameddig nem buksz le, esélyed van a főnyeremény megszerzésére.
A játék menete igazán egyszerű, hiszen magára a The Circle-re, azaz a sorozatban kialakított közösségi médiumra épül.
Bárki lehet bárki
Minden szereplő egy saját szobát kap, ahova beköltözik a játék elején és a kieséséig csak a megengedett helyiségeket használhatja. Egymással nem is találkoznak csak a kiesésükkor, illetve a játék végén. A játékban a kommunikáció végig a The Circle, azaz a Kör alkalmazáson keresztül működik, így bárki bármilyen szerepben tetszeleghet, olyan infót és képet oszt meg magáról, amilyet akar. Ez több mókás pillanatot is okoz, hiszen többen kihasználják a lehetőséget, hogy másnak álcázzák magukat, így közelebb férkőzve a többi játékoshoz. A folyamatos interakciókról és konfliktusról pedig a kör fordulatai és napi közös játékai gondokosnak.
Angol vagy amerikai?
Még a „The Circle” amerikai változata előtt a sorozat alapjait a brit verzió adta, amit két évadon keresztül sugároztak az Egyesült Királyságban. A netflixes amerikai változat sikere után készült el szintén a médiaszolgáltató által a „The Circle: Brazil” és „The Circle: France” széria is. A Netflix sorozatát igazából Angliában forgatták. Megtévesztő, hiszen a szereplők, a lakások dekorációja és a show-ban szereplő ételek is nagyon amerikainak tűnnek.
„A műsor mind a négy változatát ugyanabban a lakóházban forgattuk le az Egyesült Királyságban, Manchesterben. És minden változatnál – a brazil, az amerikai, a francia és a brit – egy másfajta tervezést kellett készítenünk, amelyekkel otthonossá tettük a teret az ott élők számára” – magyarázta Tim Harcourt a műsor egyik készítője.
Ez maga a Kör
Tekintettel arra, hogy a szereplők a nap 24 óráját töltik lakásukban, rengeteg videó- és hangtartalom, valamint játékmenet történik egy nap alatt. A Vulture kérdésére, hogy a show-runnerek hogyan tudtak mindent megoldani, Harcourt azt mondta, hogy egy „használaton kívüli egyetemi campuson alakítottak ki egy óriási irányítótermet. A vezérlőben egyszerre akár 20–30 gyártó is képes volt a munkavégzésre.
A „Kör” egy olyan közösségi médiaplatformot ábrázolt, amely rendkívül intuitív volt és gyorsan reagált a hangokra, de a való életben nem pontosan így működött. Direkt a műsorhoz terveztek meg egy alkalmazást, platformot, ami látványos és illik a műsorhoz, de a valóéletben csak emberekkel segítségével volt képes a működésre. Amikor valaki a The Circle-ben kezdeményezett kommunikációt tulajdonképpen az egyik stábtaghoz beszélt, aki begépelte azt, amit mondott. A képernyőkön pedig így tűnt úgy, mintha hang vezérelné az egész rendszert.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre