„A fagylaltozóról nagyon sok mindent tudnék mesélni, de ami miatt most a legérdekesebb, az a pár fajta fagylaltunk, amit a különböző gyógyszergyártók koronavírus elleni vakcináiról neveztünk el” – mesélte el Barile Renato, a Mester utcai I Love Gelato tulajdonosa.

Barile Renato, a Mester utcai I Love Gelato tulajdonosa (Fotó: Kovács Judit)

„Rengetegféle fagylaltunk van, körülbelül 35-40 félét is felszolgálunk egyszerre. Próbáltunk olyan „vakcinafagylaltokat” kreálni, amik valami miatt jellemzőek a gyártó ország származási országára, tehát például a Sinopharm egy ázsiai ország ízeit idézi, ezért kókuszos és maracujás. A Johnson and Johnson egy amerikai sajttortás, a Pfizer egy Kinder csokis fagyi, a Szputnyik egy alkoholos desszert, és az utolsó a Moderna, ami egy Snickers-szerű, mogyorós, karamellás fagyi” – mesélte Renato. Szerinte talán a Moderna a legkedveltebb „vakcina” náluk, de mindegyiket szeretik a vendégek.

A Moderna-vakcinafagyi közelről (Fotó: Metropol/Kovács Judit)„Szerintem az íz, ami magáért beszél” – így összegezte a tulajdonos, hogy miért is fogy az összes védőoltásuk.

A különleges ötletet egyébként még a második hullám alatt egy olasz cukrász adta.

„Ez alapján kezdtem el gondolkodni, hogy a vakcinákat hűvösön tartják és hogyan tudnám én ezt átvinni az én kis világomba. Óriásit futottunk a közösségi médiában. Nagyon sokaknak tetszett, de sajnos voltak negatív kommentek is, de nem szerettem volna senkit sem megsérteni azzal, hogy a járványból viccet csinálok” – mesélte Renato, aki elárulta azt is, hogy sajnos ők is megéreztek a koronavírus-helyzet hatásait, ráadásul most meg az időjárás miatt elmaradt a várt április-májusi nagy szezon. Budapesten máskor ilyenkor van a legnagyobb forgalom a fagylaltozókban.

Sütiben is van vakcina…

Hasonlóan jó ötlettel korábban egy cukrászda is előállt, akik szintén elkészítették a különböző vakcinák süteményes verzióját. A veresegyházi Sulyán Cukrászda üzletvezetője, Sulyánné Benkó Katalin elmesélte, hogy először az egyik cukrász csak viccből vetette fel az ötletet, de később komollyá vált.

„Jót nevettünk, ám engem nem hagyott nyugodni a gondolat, másnap reggel már a patikában kezdtem a napot, ahol vettem néhány fecskendőt. Amikor elárultam a kollégáknak, hogy én nagyon is komolyan vettem a poént, őrültnek néztek, és le akartak beszélni. Mondván, hogy most nagyon sok a beteg, ne viccelődjünk ezzel” – mesélte el a Metropolnak Kata. Később aztán megalkották a Pfizer, a Moderna, az AstraZeneca, a Szputnyik V és a Sinopharm névre hallgató „szuri mousse-okat”, amik nagy sikert arattak a vevők körében.

A Szuri mousse-választéka (Fotó: Facebook)