Parkolási díj: a horror áremelés nem oldja meg a közlekedési gondokat, csak újabb lehúzás

Sokan a napokban szembesülnek a parkolási tarifák drasztikus emelkedésével. A díjemelés nem más, mint egy elképesztő lehúzás – vélekedik a fideszes képviselő.



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2025.01.17. 05:00
Karácsony Gergely Tisza Párt radics béla díj parkolás

Sokan mostanában szembesülnek azzal, hogy milyen brutális parkolási díjakat kell fizetniük azoknak, akik egyébként a saját otthonuk előtt szeretnének leparkolni. Valljuk be, hogy az 1600 százalékos díjemelés nem kicsi, inkább pofátlan!” – hangsúlyozta közösségi oldalán Radics Béla. A Fidesz-KDNP fővárosi képviselője szerint nettó lehúzás az, amit a baloldali városvezetés Budapest-szerte csinált.

parkolási díj
Parkolási díj: a fővárosi Fidesz-KDNP frakciója szerint inkább P+R parkolókat kellene építeni. Javaslatukat Karácsony Gergely és a balliberális többség nem fogadta el 
(Fotó: Bánkúti Sándor)

Év végén egymás után jelentették be a baloldali kerületek, hogy emelik a parkolási díjat. Év végén Niedermüller Péter borított elsőként: Erzsébetváros polgármestere bejelentette, hogy januártól változnak a „játékszabályok”. A kerületben januártól egységesen 36 ezer forintra ugrott az éves lakossági parkolási díj az első autóra. Korábban csupán jelképes összeget kellett ezért fizetni. A második kocsi parkolása már 72 ezer forintba fáj a helyi lakosoknak. A Deutsch Tamás által vezetett erzsébetvárosi Fidesz aláírásgyűjtést indított a drasztikus drágítás ellen, a díjak mérséklése érdekében. Petíciójukban a „négyszázmilliós büntetőadó” eltörlését követelik, ugyanis Erzsébetvárosban ennyi pénzt vesznek ki összesen ezen a címen a lakosok zsebéből. De Baranyi Krisztina ceruzája is vastagon fogott, ahogyan Budapest szintén drasztikusan emelt. Radics Béla szerint sok fővárosi autós csak a kiküldött csekkeken feltüntetett összeg alapján értesült a drasztikus drágulás tényéről.

Budapesten átlagosan 30 százalékkal nőtt minden parkolási zónában a díj. Radics Béla szerint az 1600 százalékos emelés mellett viszont zéró a fejlesztés (Fotó: Facebook)

Ezt támogatta a Tisza Párt és Karácsony Gergely is a Fővárosi Közgyűlésben, amikor a várakozási tarifa drágítását megszavazták. Ők azt hiszik, hogy majd forgalomcsökkentés és igazságos parkolóhely megosztás lesz, miközben ez a valódi problémát egyáltalán nem oldja meg. Miközben ők teletömik a zsebüket a megemelt díjak okán. Elképesztő legombolás ez! Ehelyett P+R parkolók építésére és elő- vagy külvárosi kötött pályás közlekedés fejlesztésére kellene invesztálni. Az autósokat nem lehet üldözni, ezt többször kijelentettük, a baloldal azonban továbbra is ezt nyomja. Karácsony Gergelytől már megszoktuk, de most már látjuk, hogy a Tisza Párttal ebben a kérdésben is egymásra találtak

– mondta, hozzátéve: A probléma marad, cserébe a budapestiek szépen perkálnak”

Parkolási díj: Így alakultak az árak Budapesten

  • az A övezetben 800,
  • a B övezetben 600,
  • a C övezetben 400,
  • a D övezetben 300 forint.
  • Bónusz, hogy a 2000 kilogramm feletti gépjárművek parkolására kétszeres díjat kell fizetni, így ezeknek az autóknak a tulajdonosai akár 1600 forint/óra tarifával számolhatnak majd.

A fővárosi parkolás rendszer átfogó reformja során a baloldali városvezetők arról is döntöttek, hogy 2026 júliusától megszűnnek a parkolóautomaták, amik a baloldali korrupciós botrány főszereplői voltak. A döntés értelmében a parkolási díjak befizetése ugyanis kizárólag a BudapestGO alkalmazáson keresztül lesz majd lehetséges.

Korábbi videónkat itt nézheted meg a 2025 díjakról:

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás