
Dupla fordulat: ez történt a rossz helyre csöngető, megölt fiú ügyében
Váratlan fejlemény következett be az ügyben.
Éppen leállt a BudapestGO, de neked mindenképpen utaznod kell? Vajon megbüntethet-e Téged az ellenőr, ha nem tudod felmutatni a jegyed? Sajnos nem fogsz örülni a válasznak!
Kedden (02.18) a reggeli órákban a BudapestGO alkalmazás ideiglenesen leállt. Így azok, akik a tömegközlekedést szerették volna használni, és az applikációra támaszkodtak, akár még kellemetlen helyzetbe is kerülhettek. A rendszerben fellépő problémák szerencsére a fellépésüket követően nemsoká megoldódtak, de az applikáció használata közben a felhasználók így is lassulást, vagy akár hibaüzeneteket is tapasztalhattak.
Jogosan merülhet fel a kérdés: ha valaki az alkalmazáson keresztül vásárolta a jegyét vagy bérletét, és az ellenőr kéri ennek a bemutatását, de az applikáció nem működik, jogosan büntetik-e meg? A válasz sajnos nem egyértelmű.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szabályzata szerint az utas felelőssége, hogy rendelkezzen érvényes jeggyel vagy bérlettel, és azt szükség esetén fel tudja mutatni. Azonban az ilyen váratlan technikai problémák esetén az utasnak korlátozott lehetőségei vannak, hiszen nehezen bizonyíthatóvá válik a jegyének az érvényessége.
Persze nem a mai volt ez az első alkalom, hogy hasonló probléma lépett fel a BudapestGO alkalmazásban. Korábban is előfordultak már rövidebb leállások, és egyes utasok arról számoltak be, hogy ilyenkor az ellenőrök méltányosan kezelték a helyzetüket. Azonban sajnos nincs garancia arra, hogy minden ellenőr egyformán rugalmasan áll hozzá a problémánkhoz.
A mostani meghibásodással kapcsolatban megkerestük a BKK-t, az alábbi választ adták:
"Tájékoztatjuk, hogy a BudapestGO applikációban fellépő hibából adódó ideiglenes fennakadást azonnal észleltük, és nagyon gyorsan reagáltunk a felhasználók kényelme és zavartalan utazása érdekében. A BKK azonnal értesítette a jegyellenőröket, az utaskoordinátorokat, a járművezetőket és minden közlekedési szolgáltató partnerét is, így a hiba fennállása alatt méltányosan jártak el a jegyellenőrzés során, azaz figyelembe vették, ha egy utas a hiba miatt nem tudott érvényes jegyet felmutatni. A BudapestGO applikáció megbízható működése kiemelten fontos számunkra, a hiba okát egyelőre még vizsgálják."
Váratlan fejlemény következett be az ügyben.
A kabátja zsebében rejtette el az árut.
A helyiek is értetlenül állnak a furcsa eset előtt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre