Mogyoróvaj Bár inkább az amerikai filmekből ismerjük a mogyoróvajat, érdemes meghonosítani a saját reggelinkben is. Tele van egészséges zsírsavakkal, fehérjével és E-vitaminnal, de van benne B3-vitamin és magnézium is. Úgy ad energiát, hogy közben a szervezetet is táplálja. Ellene szólhat, hogy magas a kalóriatartalma, de utána nem kívánunk más édes nasit, és ebből is van cukormentes verzió.

A mogyoróvajból elég keveset is enni Fotó: Shutterstock

Banán – A lendület nagymestere ez a gyümölcs, a legegyszerűbb megoldás, ha azonnali teltségérzetre és energiára vágyunk, ráadásul nem igényel nagy utánajárást a beszerzése. Gazdag káliumban és magnéziumban, védi a szívet és kordában tartja a vérnyomást. Az energiaszintet a B6-vitamin segítségével is emeli.

Kávé – Energiaital helyett a legjobb választás. Nem hat ugyan azonnal, de amint a koffein felszívódik a véráramba, azonnal érezni a hatását. Napi 4 csészénél többet azonban ne gurítsunk le, mert a koffein alattomos is lehet! Ha kicsit lassabb, de tovább tartó eredményt szeretnénk, akkor kávé helyett válasszuk a zöld teát.

Zabpehely – Tévedés, hogy csak a diétázók és a sportolók kedvence! A nagyi receptjeinek az alapanyagai között is megtalálható. Sikere annak köszönhető, hogy gazdag rostokban, fehérjében, ásványi anyagokban, B- és E-vitaminokban, emellett sokféleképpen felhasználható: kásának, pirított granolának, kekszalapanyagnak, sütik hozzávalójának, de sűríthető vele a főzelék is vagy a fasírt.

A zabpehely sikeres diétás étel Fotó: Shutterstock

Hal – Azt tudjuk, hogy a zsíros hús nem egészséges, ám a zsíros haltól nem kell távol tartanunk magunkat. Egy adag tonhalban vagy lazacban annyi B12-vitamin van, amennyi egész napra ellát energiával. A halak ezen kívül jótékony ómega-3 zsírsavat is tartalmaznak, amelyek csökkentik a szervezetben a gyulladásokat, amelyek egyébként a fáradtság előidézői is lehetnek. A lazac elkészítéséhez nem kell séfnek lenni, pácolva pillanatok alatt kisüthető.

Állítólag a fiatalság kulcsa is a tojásban van Fotó: Shutterstock

Tojás – Az igazi joker a tojás, hiszen már egyetlen darab is tartalmazza az esszenciális vitaminokat és megvéd néhány krónikus megbetegedéstől, védi a bőrt, támogatja az immunműködést, valamint javítja a látást. A tojás nemcsak hosszú ideig eltelít, például reggelire, de magas a fehérjetartalma is, ami tartós energiaforrást biztosít. Mivel igen kicsit a kalóriaértéke, sikerrel lehet fogyókúrát is építeni rá.