A sofőrök általában a tilos jelzés ellenére hajtanak az átjárókban az érkező vonat elé. Emiatt pár másodperc alatt meg is van a baj, hiába látja adott esetben a vonat vezetője az autót, megállni nem képes, így összeütköznek. Előfordult, hogy több kilométeren keresztül is tolta maga előtt a roncsot a száguldó szerelvény.
Figyelmetlenség? Ez lenne az oka annak a rengeteg tragédiának, amikor vonat gázol autót az átjárókban? 2024-ben szinte minden második hétre jutott egy hasonló tragédia, amikor a sofőr a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre. Annak érdekében, hogy 2025-ben még körültekintőbben vezessünk és figyeljünk, összegyűjtöttük a legdurvább tavalyi vonat–autó gázolásokat. Íme:
Szeptemberben baleset történt Csörög és Máriaudvar között a vasúti átjáróban, amikor a sofőr nem állt meg a tilos jelzést mutató fénysorompónál, hanem egyenesen a vonat elé hajtott. A baleset a Budapest–Veresegyház–Vác vonalon történt 13:14-kor. A vonat letarolta az autót. A szerelvényen húsz ember utazott, de ők nem sérültek meg. Órákig helyszíneltek, így Vác és Vácrátót között pótlóbuszok szállították az utasokat.
Óriási szerencséje volt annak a sofőrnek, aki júliusban a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Pátrohán a Kossuth utcai átjárónál összeütközött egy vonattal. A Mávinform szerint a fénysorompó tilos jelzést mutatott, ám a sofőr mégis a sínekre hajtott, ekkor ütközött össze az éppen érkező személyvonattal. A karambol után az autó egy parkoló busznak csapódott és felborult. A Metropolnak az esetről korábban egy megdöbbent helyi asszony mesélt.
Úgy tudom, hogy amikor megtörtént a baleset és elgázolta a kocsit a vonat, akkor azt félredobta a sínről, ezért még egy, a sínek mellett parkoló busznak is nekiütközött. Azt hallottam, hogy bár az autó szinte a feje tetejére állt, a sofőr ki tudott szállni belőle, ő nem sérült meg. Állítólag azt mondta, hogy egyszerűen becsúszott a vonat elé, de ha belegondolunk, ez nem túl életszerű abban az esetben, ha le van engedve a sorompókar, amit végül le is tört… De ezt majd a hatóságok tisztázzák.
Ha a vonat begyűri maga alá az autót, a sofőrnek nem lett volna ekkora mázlija. Megdöbbentő, de a vétkes sofőr nem sérült meg, míg a mozdonyvezető igen.
Még október 29-én egy 50 éves férfit gázolt el a vonat Budapesten. A baleset a Nagykőrösi út és az Eke utca kereszteződésénél található átjárónál történt. Úgy tudni, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, így akart átkelni. Gázt adott, azt hitte még átfér a vonat előtt, de végül ez nem sikerült. A motorháztetőt a vonat egészen felnyomta a szélvédőhöz. Óriási szerencséje volt, a balesetben végül nem sérült meg, ki tudott szállni az autójából.
A baleset után a Mávinform is közölte: a fénysorompó tökéletesen működött, tilosat jelzett.
Borzasztó tragédia történt június 24-n Mérán. V. Dániel éppen két barátját, B. Helgát és B. Emesét vitte dolgozni, amikor ráhajtott az egyik vasúti átjáróra, ám ott épp érkezett egy mozdony, ami elgázolta. Mindhárman a helyszínen meghaltak. A MÁV tájékoztatása szerint tökéletesen működött a fénysorompó. A helyiek azt mondták: nem mindig működik ezen a helyen a fénysorompó.
Ennél az átkelőhelynél nagyon vigyázni kell, aki itt él, pontosan tudja, hogy ez egy tanyaszerű helyen van, ahol sorompókapu nincs, csak sima fényjelzés, ami a legtöbb alkalommal nem működik. Nagyon megrázott mindenkit az eset, mert ha nem is volt rokoni kapcsolatunk velük, de jól ismertük őket. Az mondták többen is, hogy Dani szerette nyomni a gázt és lehet, hogy most is csak vagánykodott a két nőnek, de én nem hiszem. Esélyük sem volt átjutni a vonat előtt, ugyanis az óriási sebességgel érkezett
– mondta el egy ismerős. A tragédia után többen Dánielt hibáztatták azért, mert nem volt elég figyelmes.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre