Ezt nem fogod elhinni, ezekkel a szövegekkel akarják megúszni a fizetést a BKK járatain

Nem tették zsebre az utasok, milyen „útbaigazítást” kaptak az interneten egy józsefvárosi trolivezetőtől. Hajnalka sokat látott BKK sofőr, akinél betelt a pohár és kitálalt.



Megosztás
Szerző: Erdei Róbert Arnold
Létrehozva: 2024.08.24.
bkk sofőr vita Budapest

Bliccelők, figyelem! Ez most nektek is szól – talán így is kezdhette volna Hajnalka a Facebook-bejegyzését, amikor kifakadt a közösség közlekedés utasaira. A fiatal trolivezetőben egy ideje már érlelődött, hogy szót emeljen néhány érdekesen viselkedő utas  viselkedése miatt.

A BKK sofőr üzent az utasoknak /
A BKK sofőr üzent az utasoknak / Mediaworks Archívum

„Tévedés!”

Amiket tapasztalt, nem mindennaposak, de mégis fontos volt Hajnalka szerint, hogy mindenki tudja: mi az utazási etikett és szabály, amit követni kell a BKK járatokon. Aki sofőrnek áll, nemcsak sok ember életéért felel, de a türelmetlen, néha bliccelő utasokkal is szájkaratéznia kell. Hajnalka is régóta küzd ezzel. A józsefvárosi trolivezető az egyik nyilvános Facebook-csoportban emelt szót – most már neki is elege van!

„Mi az, hogy nem vársz meg?”

Szerinte nemcsak ő, de a többi kollégája is rengeteg ingert, információt kap egy út alatt. Hajnalka augusztus végi posztjában csokorba szedte, jellemzően miért alakul ki az adok-kapok egy-egy utas és a BKK-sofőrök között.

Mutatjuk!

  1. „Jaj, milyen nap van ? Csütörtök. Ja, akkor ma nem kell jegy, csak hétvégén” -  Tévedés! Minden utazáskor kell az érvényes jegy, vagy bérlet. Szolgáltatást veszel igénybe, amiért fizetni kell.  Hétköznap az ellenőrök mehetnek végig a kocsin, hétvégén pedig én ellenőrzöm, felszálláskor a jegyed. Nem mi találtuk ki, ettől még meg kell csinálnunk.
  2. „Tessék már kikapcsolni a klímát, nagyon hideget fúj!” -  Sajnos ez nem így működik. Utasítás szerint dolgozunk. Ha az van kiadva, hogy a klímát üzemeltetni kell, akkor bekapcsolva kell hagynom. Ha ennek ellenére kikapcsolom, akkor több 10 ezer forint a büntetést kapok.
  3. „Hova az any@dba rohansz, mi az hogy nem vársz meg?” -  Igen szigorú menetrend szerint kell közlekednünk. Szó szerint percre pontosan kell mennünk, amit szintén ellenőriznek és ha eltérés van, megbüntetik a sofőrt.
  4. Jegyet szeretnék venni, de csak ötezresem van”. - Ki van írva minden járműre, hogy csak pontos összeget adjanak, mert nem fogunk tudni visszaadni. Ezt valahogy sokan nem értik meg. Pénzváltásra nem vagyok köteles. Vagy váltsd fel az útmegkezdése előtt a pénzedet és úgy szállj fel, ha a vezetőnél vásárolnál, vagy eleve legyen nálad jegy és nincs gond.
  5. A diákok utazási kedvezménye: szomorúan tapasztalom, hogy rengeteg gyermek nincs tisztában azzal, hogy hogyan utazhat! Tizennégy év alatt utazhat ingyenesen a gyermek, afölött már csak az 50 százalékos utazási kedvezménnyel, tehát hiába mutatja fel egy 16 éves tini a diákigazolványt, nem fog tudni felszállni, mert az diákigazolvány nem bérlet.
  6. Telefonról bemutatott igazolványfotót senki nem fogad(hat)ja el! Lássuk be, bárki, bármit lefotózhat, és élhet vissza vele. 
    – összegezte Hajnalka, hozzátéve: csak az utasnál lévő személyi igazolvány, útlevél vagy diákigazolvány jogosít kedvezmény igénybe vételéhez.

A trolivezető szerint a kollégái is mind más habitusú emberek: 

„Nyilván közöttünk is vannak morcosabb vezetők és vannak kedvesebbek, van aki sportosan vezet és van, akivel élvezet az utazás. De ne felejtsétek: mi is emberek vagyunk. Kicsit türelmesebben álljatok a közlekedéshez, mert így is rengeteg veszélyforrás van az utakon. Lehet, hogy holnap én viszlek az első randidra, vagy orvoshoz, bármi legyen is a dolgod. Én igyekszem kellemessé tenni az utadat, kérlek, te se okozz csalódást!” - zárta szavait Hajnalka. 

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás