Bécsbe eljutni ugyanolyan kedvelt volt már csaknem száz évvel ezelőtt is, mint napjainkban, ám autópálya és autók, híján ez közel sem volt egyszerű, ám a Ganz fejlesztése, az Árpád típusú sínautóbusz forradalmi megoldást kínált.
Kiugrunk Bécsbe? Ez a mondat napjainkban gyakran elhangzik, és mindössze két óra alatt gyorsan, kényelmesen az osztrák fővárosban lehetünk autóval, vonattal vagy akár busszal is Budapestről. Bécs régóta kedvelt célpontja a budapestieknek, a magyaroknak és már csaknem 100 évvel ezelőtt is felismerték hazánkban, hogy ezért az ide való eljutást érdemes és kell fejleszteni. Az osztrák főváros már akkor is a Nyugatot jelentette, egy életérzést, amit sokan élvezni szerettek volna. A Ganz gyár Árpád típusú sínautóbusza sokak számára tette elérhetővé ezt a vágyat. A nemzetközi hírű hazai cégnek ez volt az első motorvonat-fejlesztése. Az Árpád első üzemi futópróbáját 1934. június 4-én tartották, azaz 90 évvel ezelőtt. Itt már világossá vált, hogy jól dolgoztak a magyar mérnökök és munkások, hiszen a jármű előbb sikerrel elérte a 110 kilométeres utazó majd a 128 kilométeres végsebességet.
Árpád nem produkált nagy méreteket, mindössze 22, későbbi példányai 23 méteresek voltak, egy ilyen motorvonatban 72 utas fért el ülve. Az Árpád típusból 7 kocsit készítettek, melyek mindegyik igazi történelmi magyar személyiségek után kereszteltek el, sorban: Tas, Huba, Előd, Szent István, Szent László és Mátyás király.
Nézd meg galériánkban magyar szuper vonat dicső napjait:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre