
Óriási veszekedéseket hoz a mai Mars-Plútó szembenállás
Nagyon résen kell ma lenni.
Bécsbe eljutni ugyanolyan kedvelt volt már csaknem száz évvel ezelőtt is, mint napjainkban, ám autópálya és autók, híján ez közel sem volt egyszerű, ám a Ganz fejlesztése, az Árpád típusú sínautóbusz forradalmi megoldást kínált.
Kiugrunk Bécsbe? Ez a mondat napjainkban gyakran elhangzik, és mindössze két óra alatt gyorsan, kényelmesen az osztrák fővárosban lehetünk autóval, vonattal vagy akár busszal is Budapestről. Bécs régóta kedvelt célpontja a budapestieknek, a magyaroknak és már csaknem 100 évvel ezelőtt is felismerték hazánkban, hogy ezért az ide való eljutást érdemes és kell fejleszteni. Az osztrák főváros már akkor is a Nyugatot jelentette, egy életérzést, amit sokan élvezni szerettek volna. A Ganz gyár Árpád típusú sínautóbusza sokak számára tette elérhetővé ezt a vágyat. A nemzetközi hírű hazai cégnek ez volt az első motorvonat-fejlesztése. Az Árpád első üzemi futópróbáját 1934. június 4-én tartották, azaz 90 évvel ezelőtt. Itt már világossá vált, hogy jól dolgoztak a magyar mérnökök és munkások, hiszen a jármű előbb sikerrel elérte a 110 kilométeres utazó majd a 128 kilométeres végsebességet.
Árpád nem produkált nagy méreteket, mindössze 22, későbbi példányai 23 méteresek voltak, egy ilyen motorvonatban 72 utas fért el ülve. Az Árpád típusból 7 kocsit készítettek, melyek mindegyik igazi történelmi magyar személyiségek után kereszteltek el, sorban: Tas, Huba, Előd, Szent István, Szent László és Mátyás király.
Nézd meg galériánkban magyar szuper vonat dicső napjait:
Nagyon résen kell ma lenni.
Ennek a fele sem tréfa...
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre