A webinárium során egyszerű és jól működő megoldásfókuszú és élménypedagógia alapú gyakorlatokat mutatnak be a szakértők, amelyeket tanórákon lehet alkalmazni, akár egy-egy tantárgyhoz kapcsolódóan, akár osztályfőnöki órán, vagy kollégiumi foglalkozásokon.
„Milyen a legjobb tanóra, amit el tudunk képzelni? A diákok figyelnek és érdeklődőek, aktívak, bevonódnak, örülnek, jó a hangulat, közben pedig tanulnak, fejlődnek. A tanár szívesen és örömmel tanít, ő maga is lelkes és látva a diákok aktivitását motivált, energikus. Mire van ehhez szükség? A legjobb tanórához nem egyetlen út vezet, sokféle módszer van, amivel élményszerű lehet a tanítás és a tanulás egyaránt, legyen szó személyes vagy digitális oktatásról.
A gyakorlatokhoz egyszerű eszközöket is társítunk, és az is lehet, hogy meglévő eszközökhöz találunk ki gyakorlatokat:
– mit lehet kezdeni matekórán egy zacskónyi legóval?
– ha van 20 darab papírpoharunk, hogy lesz belőle izgalmas ismerkedős feladat a diákoknak?
– a leült hangulatot hogyan dobjuk fel egy csomó ruhaszárító-csipesszel?
– két kötélből hogy lesz élő ördöglakat?
– hogyan lehet hangszer nélkül zenekart létrehozni?
A tréningek területéről származó gyakorlatok esetén néhány egyszerű szabályra érdemes odafigyelni pedagógusként, például:
– melyik gyakorlatokat kell kiértékelni, és mik azok, amiknél a szórakozás, energizálás pont elég?
– adott gyakorlatot hogyan lehet egyszerűen megváltoztatni ahhoz, hogy alsósokkal, kamaszokkal vagy éppen vegyes csoportokkal jól működjenek?
– ami személyesen jól működik, az biztosan fog tudni online is működni?
– milyen alapeszköztárral érdemes nekivágni a tanórák élményesítésének?
A webinárium során a gyakorlatok mellett a fenti kérdésekre is adunk lehetséges válaszokat.”
Az esemény térítésmentes, de regisztrációhoz kötött.
Időpont: május 24. 18 órától
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre