RETRO RÁDIÓ

Innen tudják a szépségipari cégek, hogy mire van szükségünk





Márkaerősítésnél és új termék bevezetésénél is fontos a szépségipari cégeknek, hogy eljussanak a megfelelő célcsoportig és hiteles véleményeket szerezzenek.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.10.06.
Módosítva: 2022.11.28.
szépség kozmetika egészség

Horváth Beáta szépségipari marketingszakértő szerint az Amerikából indult beauty boxok évtizedes népszerűségnek örvendek itthon is, hiszen miközben a vállalatok pontos képet kaphatnak a felhasználói szokásokról, közelebb kerülve ezzel a keresleti igények kiszolgálásához, a vásárlók nyomott áron próbálhatnak ki új akár luxuskozmetikumokat is.

Minden gazdasági szereplő számára elsődleges cél, hogy precíz monitorozással tisztában legyen vele, mi a kialakult kép a fogyasztói bázisban egy-egy adott termékről vagy a márkáról összességében. Ezáltal sokkal könnyebb kialakítani a marketingstratégiát, ami így költséghatékonyabbá is válik.

Horváth Beáta arról beszélt, ez a szépségiparban is kardinális kérdés, hiszen a különböző terméktípusok a fejlesztéseknek köszönhetően rendkívül gyorsan változnak. A vásárlók ebben a szegmensben ráadásul nem márkahűek, Magyarországon kiváltképp nem, az innovációk pedig olyan ütemben söpörnek végig a piacon, hogy nehéz naprakész visszajelzést szerezni a vevőktől.

Rendkívüli kihívás a szépségipari vállalatok számára, hogy megtudják, ki és milyen preferenciák alapján váltogatja a kozmetikumait. Például vannak, akik korábban főként prémium kozmetikumokat vásároltak, de egészségügyi vagy életmódváltási okok miatt lassan áttérnek inkább a természetes termékekre. Így nehéz őt újra és újra megtalálni. Márpedig ezek az információk a márkaerősítés céljából és új termékek bevezetésénél is aranyat érnek – magyarázta.

Win-win helyzetet teremt a beauty box

Arra a kérdésre, hogyan tudják ezek a cégek mégis, mire van szüksége a vásárlóknak, a szépségipari marketingszakértő úgy felelt, az egyik leghasznosabb csatorna számukra, ha teszteltetik a termékeket. Erre hivatottak az úgynevezett beauty boxok is, melyek élménymarketing eszközként is eredményesen funkcionálnak.

Mint mondta, az Amerikából indult üzletmodell lényege, hogy a vásárlók termékválogatást kapnak kézhez egy meglepetésdobozban úgy, hogy annak értéke a piaci árhoz képest legalább 30-50 százalékkal olcsóbb. Nem tudják, milyen kozmetikumok vannak benne, de mivel járul hozzá egyfajta izgalomfaktor, ráadásul házhoz érkezik, így nagyobb eséllyel próbálják ki mindet az otthonuk kényelmében.









Ezeket olvastad már?
Zseniális módszer: így mozdíthatod ki a derékfájást okozó becsípődött ideget

Zseniális módszer: így mozdíthatod ki a derékfájást okozó becsípődött ideget

Nem kell többé aggódnod: így tesztelhető ingyen és gyorsan a demencia

Nem kell többé aggódnod: így tesztelhető ingyen és gyorsan a demencia

Vigyázz! Ezek az ételkombinációk veszélyesek! Nem mindegy, mit mivel eszel!

Vigyázz! Ezek az ételkombinációk veszélyesek! Nem mindegy, mit mivel eszel!

Ezekre a szűrővizsgálatokra minden nyugdíjasnak el kell mennie, életet menthet

Ezekre a szűrővizsgálatokra minden nyugdíjasnak el kell mennie, életet menthet

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás