Hozzávalók (2 főre)

10 dkg light mascarpone

3 db L-es tojás

1 csomag vaníliás cukor

Egy pici olaj

Marcsi diétás palacsintája – édes változat (Fotó: egy.hu)

Borbás Marcsi diétás palacsintájában egy gramm liszt sincs! (Fotó: egy.hu)

Elkészítés

A mascarponét és a tojásokat kézi habverő segítségével teljesen simára keverjük egy csomag vaníliás cukorral és egy pici sóval. Amennyiben sós palacsintát készítünk, cukor nem kell a tésztába, viszont egy kicsivel több sót tegyünk bele. A palacsintasütőt felforrósítjuk, vékonyan kikenjük zsiradékkal, és egy merőkanálnyi tésztát a szokásos módon elterítünk benne. Egy kicsit süssük vastagabbra a tésztát, mint a hagyományos palacsintákét. Nagyon gyorsan sül, tehát legyünk résen, és azonnal fordítsuk meg, amikor megpirult az egyik oldala. Tölthetjük bármivel, amivel szeretjük. Ha diétázunk, akkor válasszuk mindenből a light változatot. A sós palacsintákat tölthetjük zöldségekkel, bolognai szósszal, sajttal, parajjal is. Én édeset készítettem, és tölteléknek almás-sütőtökös ragut főztem.

Mi sós töltelékkel teszteltük (Fotó: Metropol/Fodor Erika)

Töltelék

Currys-batátás-répás-lilakáposztás (Fotó: Metropol/Fodor Erika)

Sajtos-sonkás-lilasavanyúkáposztás (Fotó: Metropol/Fodor Erika)

Felaprítottam egy kisebb szelet sütőtököt, és egy kevés vajon megdinszteltem, majd pár perc múlva hozzáadtam a szintén apró kockára vágott almát. Amikor az is átforrósodott, megszórtam egy kis fahéjjal, és hozzákevertem egy pici light mascarponét. (Ha szükséges, egy kis vizet is adhatunk hozzá, hogy puhábbra tudjuk párolni.) A végén cukormentes házi birsalma dzsemmel tálaltam.