1. A passzív hasizom erősítő gépek is égetik a zsírt – A tv-shopban látott idilli kép, amikor a kanapén fekve, a hasunkra egy masszírozó gépet téve kockahasat ígérnek, hamis. A klasszikus hasizom gyakorlatok sem arra valók, hogy megakadályozzák a zsírlerakódást, hanem arra, hogy erősítsék a hasfalat, a hasizmokat. A hasizom erősítő gépek önmagukban nem jelentenek fogyást, használatuk csak az izmokat erősíti. A fogyáshoz szükséges a kardio és az erőnléti edzés, ezektől ténylegesen csökken a tested zsírtartalma.
2. Az úszás jó fogyókúra – Bár az úszás az egyik legjobb edzésforma – növeli a tüdőkapacitást, szálkásítja az izmokat, javítja az erőnlétet, és még az ízületet sem terheli – mégsem alkalmas a fogyásra. Ez azért van, mert a vízben a test dehidratálódik, és ilyenkor nem veszít súlyt.
3. A jóga jó minden hátfájdalomra – Amikor a hátfájás izom jellegű, akkor igen: a jóga, a nyújtások, és különböző pozíciók segítenek elűzni a fájdalmat. Ha a fájdalma nem izomhoz köthető, hanem inkább a gerinchez, akkor a jóga kifejezetten rossz döntés ilyenkor, hiszen ahelyett hogy megszüntetné, előidézi a fájdalmat. Mielőtt bármilyen gyakorlatot is végezne hátfájásra, kérje ki az orvosa véleményét.
4. Aki nem izzad, nem edzett keményen – Az izzadtság arra szolgál, hogy hűtse a testet, ha nagyon felhevült. Nincs köze ahhoz, hogy hány kalóriát éget, ezért a sétálás, és más olyan gyakorlatok, amelyektől nem izzad le, szintén hatásosak.
5. Fájdalom nélkül nincs eredményes edzésEz a legveszélyesebb tanács, amit edzés közben hallhatunk azoktól, akik nem értenek hozzá, hiszen például a fitnesz gyakorlatoknak nem szabad fájniuk, mialatt végrehajtjuk azokat, mert különben valamit rosszul csinálunk. Hogyha a gyakorlatok fájdalmat okoznak, hagyjuk abba az edzést, mert ilyenkor komoly sérüléseket szerezhetünk.

+1 Mindegy, mit eszünk, majd lemozogjuk! – Ez a leggyakoribb önáltatás, ami csak létezik ebben a témában. Nagyon sokan ugyanis alábecsülik, mennyit kell mozogniuk az pluszsúly ledolgozásához. Például egy szelet beigli150 kalóriát tartalmaz, ezt pedig nagyjából 20 perc kocogással lehet ledolgozni. Tehát ha egy héten keresztül minden nap három szeletet eszünk a nagyi sütijéből, akkor a héten 7 órát kellene futni. De ez is csupán papíron igaz, hiszen valójában nem tudunk minden felesleget csak mozgással eltüntetni, nagyon fontos a tudatos táplálkozás is.

Nagyon sokan alábecsülik, mennyit kell mozogniuk az pluszsúly ledolgozásához. (Fotó: Shutterstock)

Rehabilitálták a krumplit

Évekig száműzték a diétából a krumplit, pedig a burgonya megfőzve kalóriaszegény. Két darab közepes méretű burgonya kb. 90-100 kalória. Jó vízhajtó, és enyhe lúgosító hatással rendelkezik. Egy hetes krumplidiétával akár 2 kilótól is megszabadulhatunk. Fontos, hogy a burgonyát csak párolva vagy zsiradék nélkül, héjában sütve készítsük el. A krumplidiéta során sót ne használjunk, részesítsük előnyben a friss zöldfűszereket, például petrezselymet, amely tovább fokozza a vízhajtó hatást. A kúra alatt ügyeljünk a napi legalább 2,5-3 liter víz elfogyasztására. A diéta alapja természetesen a burgonya, amely mellett némi tojást, kevés sovány sajtot, zöldségeket, valamint minimális mennyiségű gyümölcsöt is lehet fogyasztani.