Napi több mint 800 ezer elektronikus recept fut be az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerébe, amelyhez mostanra mintegy 25 ezer szolgáltató csatlakozott. A telemedicina szektort egyértelműen berobbantotta nálunk is a koronavírus-járvány, amely rámutatott az adatvezérelt egészségügy fontosságára, szükségességére és hiányosságaira is.

A pandémia elindította az egészségügyi rendszert abba az irányba, hogy az ellátást komplex folyamatként kezeljük Fotó: Nógrád Megyei Hírlap

A járvány hatására lényegesen többet foglalkoztat minket az egészségünk, tudatosabbak lettünk, miközben a kényszerű helyzetben orvos és páciens meglepő nyitottságot mutatott a digitális megoldásokra. Az okozott nehézségek mellett a pandémia elindította az egészségügyi rendszert abba az irányba, hogy az ellátást komplex folyamatként kezeljük” – emelte ki Kövesi Tibor, a Roche Magyarország stratégiai és szervezetfejlesztési vezetője.

Az online időpontfoglalás, az egészségügyi adatok megértése és elemzése hosszú távon is beépült a mindennapokba, ám az is fontos lenne, ha sikerülne további fejlesztéseket elérni. A személyre szabott kezeléseket segíti a Roche által létrehozott Magyar Személyre Szabott Egészségügy Fejlesztéséért Alapítvány (SzEFA) által kidolgozott digitális betegútmenedzsment webapplikáció, amelyet 2021-ben adtak át a magyar államnak.

Jelenleg is zajlik a fejlesztése, aminek a célja a kétirányú rendszer. Ez a betegek és az orvosok számára is komoly újítást jelent, ugyanis a betegút szereplőit kapcsolja össze. A betegútmenedzsment átláthatóvá teszi az ellátási láncot, ezáltal tervezhetőbb és hatékonyabb lesz a páciensek kezelése az alapellátástól a szakorvosi kezeléseken át egészen az utógondozásig, illetve a terápiák elemzéséig.