Olyan, hogy legjobb márka, márpedig nincs! Mindenkinek más a lábformája, és a márkák is különböző formájú cipőket gyártanak. A dizájnt azonban érdemes a kényelem mögé sorolni.

Van olyan futócipő, aminek a talpa teremben csúszik (Fotó: Shutterstock)

De miért drága?

A magas minőségű edzőcipők drágábbak, hiszen rengeteg fejlesztés és munka van benne, hogy strapabíró legyen, de megéri többet fizetni, hogy ne jöjjenek elő a rejtett problémák. Akkor ugyanis havonta le kell cserélni a cipőt, mert teljesen elhasználódott.

Miben ne kezdjünk bele?

A szabadidőcipők nem edzésre valók, hiszen normál sebességű, városi sétára tervezték azokat. Éppen ezért nincsenek külön megerősítve, éppen ezért az erősebb gyakorlatoknál nagyobb terhelés jut az ízületekre. A futócipő sem a legjobb választás, ugyanis más típusú tartást adnak, és máshol kaptak megerősítést, mint egy edzőtermi edzésre készített cipő. Ráadásul van olyan futócipő, aminek a talpa teremben csúszik.

A súlyzós edzéshez a legjobb választás a könnyű lábbeli (Fotó: Shutterstock)

Mihez, mit?

Intenzív edzéshez olyan cipőre van szükség, ami erős tartást ad, stabil, ugyanakkor rugalmas is. Jól illeszkedik, és kissé emelt a sarka. A súlyzós edzéshez a legjobb választás a közepes tartás adó, könnyű lábbeli, emelt sarokrésszel, ami a helyén tartja a lábat. A jóga, a pilates vagy más lazulós edzés a könnyű szerkezetű, hajlékony talpú cipőt szereti.

 

Ilyen a jó edzőcipő

  • Szilárd – Megfelelően kell tartania a bokát, ezért mindkét oldalon és a sarokrésznél is megerősítettnek kell lennie. A legjobb a fűzős változat, amit annyira húzunk meg, amennyire szükséges.
  • Megfelelő talpú – Az edzőcipő talpa nem csúszhat, és rugalmasnak kell lennie, hogy igazodjon minden mozgáshoz.
  • Megfelelő méretű – Figyeljünk arra, hogy a megfelelő méretet válasszuk. Mérjük le a lábunkat a pontos méretért. Fontos, hogy próbáljuk fel, mielőtt elkezdünk edzeni.