Nem kell sanyargatni magunkat ahhoz, hogy nyáron leolvadjanak rólunk a kilók. A melegben lassabban emésztjük meg az ételt, és hosszabb ideig érezzük jóllakottnak magunkat.

A gyümölcsök teljes értékű tápanyagok

Gyümölcsök minden mennyiségben

A nyár a gyümölcsimádók évszaka. A piacok standjai roskadoznak az édes gyümölcsöktől, amelyek teljes értékű tápanyagok. Ilyenkor a nehéz ételeket sem kívánjuk annyira, a gyümölcsök pedig turmixban, süteményben, jégkrémként és hideg gyümölcslevesként is fogyaszthatók.

Elcsitul az éhség

A hőség étvágycsökkentő hatású. A kutatások szerint azok az emberek, akik a kinti hőségben dolgoznak, vagy bármilyen fizikai munkát végeznek, később kevesebbet esznek, mint akik a hűvösben edzenek. Bár fagyiból több csúszik le a melegben, kalóriatartalmát tekintve igencsak kevés még a napi több gombóc is. A nassolással is felhagyunk, ugyanis ilyenkor még a begubózásra hajlamos emberek is aktívabb életet élnek, és kevesebb időt töltenek otthon a kanapén, ahol a filmnézést többnyire nassolással kötik össze.

Nyáron boldogabbnak érezzük magunkat

A napfény boldoggá tesz, és fogyaszt

Persze nem szó szerint fogyaszt a napsugár, hanem átvitt értelemben. Számos tudományos kutatás bizonyítja, hogy ha a szervezete elegendő napfényhez jut, akkor a stresszhormonok száma jóval alacsonyabb, a boldogságérzetért felelős szerotonin mennyisége pedig sokkal nagyobb. Vagyis, ha nem vagyunk kitéve sok stressznek, a szervezet nem kezd zsírraktározásba.

Víz, víz, víz

A meleg és a napsütés hatására szervezetünk vízigénye is jelentősen megnő. Nagy hőség esetén ez akár a napi 10 litert is meghaladhatja! Igyunk megfelelő mennyiségű, tiszta vizet, hiszen ha ki vagyunk száradva, az jelentősen megnehezíti a fogyást és az egészséges életet is. Kerüljük az alkoholt, mert tovább szárítja a szervezetünket.

Apró adagok

A hőségben jobban esnek a kisebb adagok. Míg télen a hidegben jólesik a marhapörkölt, addig nyáron szívesebben eszünk például grillezett zöldségeket. Nemcsak az ételek fajtája, de azok mennyisége is kevesebb a melegben, tehát előnyben részesítjük a kisebb adagokat.

Görögdinnye, a nagyágyú

A görögdinnye nagyszerű a fogyáshoz is. Amellett, hogy alacsony a kalóriatartalma, tele van flavonoidokkal, amelyek nagyobb koncentrációban fordulnak elő a vörös gyümölcsökben. Azok az emberek, akik flavonoidokban gazdag ételekben gazdag étrendet fogyasztanak, általában jobban fogynak. Emellett a görögdinnye 90 százaléka víz, így nagy szerepe van a szervezet hidratálásában, és egyúttal a méregtelenítésben is.

A görögdinnye nagyszerű a fogyáshoz is

Tisztítja a vért és serkenti az anyagcsere-folyamatokat mindamellett, hogy szinte elenyésző a kalória- és szénhidráttartalma, így tökéletesen kiegészíti a diétás étrendet. Az már csak hab a tortán, hogy B- és C-vitamin is nagy mennyiségben található benne, melyeknek lényegi szerep jut a zsírok lebontásában.