A divatos fogyókúrás módszerek helyett egyelőre elég, ha az ételek összetevőit megváltoztatjuk és a magasabb cukor és szénhidráttartalmúak helyett egészségesebb és kevésbé hizlaló alapanyagokat választunk.

Azt már évek óta halljuk, hogy a fehér liszt és cukor mennyire ártalmas. Használjunk helyettük másfajta édesítőszert és lisztet: válasszuk inkább a kókuszvirágcukrot vagy steviát, esetleg mézet vagy juharszirupot, a fehérliszt helyett pedig teljeskiörlésű lisztet, valamint rozs vagy tönkölylisztet, de a legjobb, ha a hajdina, a kókusz vagy a mandulalisztet tesszük a kosarunkba.

Válasszunk tönköly vagy hajdinakenyeret

Fotó: Archív

A tésztafélékről sem kell lemondanunk, de a klasszikus fehérlisztből készült tészta helyett vegyünk inkább kölestésztát vagy a már legtöbb élelmiszerboltban kapható teljeskiörlésű vagy durum tésztákat. A napraforgó olajat is jobb, ha elfelejtjük és helyette inkább kókuszzsírt vagy kókuszolajat használunk.

Ha mindenképpen szeretnénk nassolni, akkor a magas, akár 70-90% kakaó tartalmú csokoládékat válasszuk. Süteményt is süthetünk, de a már említett lisztek és édesítők felhasználásával. Ha lehet, csökkentsük minimálisra a tejtermékek fogyasztását, mert az emberi szervezet a legtöbb esetben nem vagy nagyon minimálisan emészti meg a laktózt és a kazeint, ezért mint értelmezhetetlen vegyületeket elraktározza azokat zsírpárnák formájában. Azt se felejtsük el, hogy a sajtnak nagyon magas a kalóriatartalma! Kóstoljuk meg a növényi tejeket, mint a kókusz, mandula vagy rizstejet, nem fogunk csalódni egyikben sem!

Fotó: Shutterstock

Az ünnepek alatt elfogyasztott alkohol mennyiségét pedig ne csak csökkentsük, hanem felejtsük el kedvenc borunkat vagy pálinkánkat teljesen, hiszen az alkoholnál – főleg az égetett szeszeknél – kevés dolog hizlal jobban. Az édes üdítőket is húzzuk ki a listánkról, igyunk inkább vizet vagy teát cukor nélkül egy kis citrommal. Ha ezt egy idő után nagyon unalmasnak tartjuk, akkor ízesítsük citrusfélékkel vagy gyömbérrel.