
Látta valaki? Nyom nélkül eltűnt egy kislány Tiszapalkonyán
A lakosság segítségét kérik a rendőrök.
A motorozás és a versenyzés nem életkor kérdése. Mi sem tükrözi ezt jobban, mint a „Faterok motoron” nevű csapat, akik idén másodszor vágnak neki a 24 órás robogós versenynek
Nagy fába vágták a fejszéjüket azok a férfiak, akik nekivágtak a nem mindennapi robogóversenynek. A versenygépnek 24 órán keresztül kell gőzerővel leküzdenie a kilométereket a robogóversenyen, ami a LeMans-i 24 órás motorversenyre épül. A csapat, aminek Attila és édesapja is tagja, tavaly indult el először a versenyen.
Az indíttatás onnan jött, hogy a fiam és az egyik csapattársam gyermeke is motorversenyző. Ezért találtuk ki, hogy mi is versenyezni foguk. Egy kollégámmal, egy barátommal és a 60 éves édesapámmal, aki a mezőny egyik legidősebbje, belevágtunk a robogós versenybe. A tavalyi első futamunkat is sikeresen végig is csináltuk. Számunkra nem az eredmény a lényeg, hanem a jó hangulat. Azért azt elárulom, hogy elsőre a negyven induló közül a 21. helyezést értek el a Faterok
– folytatja Attila, aki ezen a sikeren felbuzdulva, idén is belevág csapatával a küldetésbe.
Mivel a versenypályákon élünk hétről-hétre a gyerekeink miatt, akik versenyeznek, most azt szerettük volna ha megfordulna a helyzet és ők izguljanak az édesapjukért. Nekem a fiam a legnagyobb támogatóm, és egyben segítőm. Mivel hosszú évek óta nem ültem motoron, újra kellett kezdenem. A család segítségével csináltuk végig a versenyt, és a csapaton belül is hatalmas volt az összetartás
– emlékszik vissza a tavalyi esztendőre Attila, aki azért hozzáteszi, hogy a hatalmas élmény mellett embert próbáló feladat, 24 órát ébren lenniük a versenyzőknek.
Az idei versenyt augusztus 9-10-én rendezik meg Visontán, a Black Star Speedway versenypályán, amit egy pénteki edzésnap előz meg, hogy a résztvevők megismerkedhessenek a pályával.
A verseny szombat reggel gépátvétellel indul, ahol egymás mellett sorakoznak a motorok, a ruhák és a sisakok. Déltől indul az időmérő és a mezőny délután háromkor rajtol el, és másnap délután háromig megállás nélkül róják a köröket a motorok, amiket csak a tankolás idejéig lehet megállítani .
A tavalyi évben 1237 kilométert, és 1080 kört tettünk meg a pályán négy versenyzővel, és egy Piaggio NRG 50-es robogóval. A robogó gyári motorok, és szigorú szabályokhoz van kötve, hogy mit lehet rajtuk átalakítani. A verseny során, a csapat legnagyobb sebessége, amit elértünk a versenygéppel, 70 km/h volt a pályán. Nagyon fontos, hogy a technikának ki kell bírnia a 24 órát, különben kiesünk a versenyből. A tavalyi évben édesapán vitte be a célba a motort
– mondja Attila, akinek hivatása az életmentés, és bízik benne, hogy idén is a csapatuk végig tudja csinálni a versenyt.
A lakosság segítségét kérik a rendőrök.
Mutatjuk a programsorozat helyszíneit és részleteit!
Állnak elébe.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.