
Dupla fordulat: ez történt a rossz helyre csöngető, megölt fiú ügyében
Váratlan fejlemény következett be az ügyben.
Egyre több elektromos roller van Budapest utcáin, amivel egyenesen nő a rolleres balesetek száma is.
Az elmúlt években egy új szereplő jelent meg a közlekedésben, méghozzá a rolleresek. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy robbanásszerűen terjedt el az új közlekedési eszköz, ami azt is eredményezte, hogy a mai napi nincsen rendesen szabályozva a rollerrel való közlekedés. Az elérhető statisztikák szerint 100 ezernél is több elektromos roller van ma az utakon, ami komoly kockázatot jelent.
Azt viszont a budapestiek is napról napra tapasztalják, hogy rengetek a szabálytalanság és a baleset. Éppen ezért tavaly júliusban meghozták azt a döntést az illetékesek, hogy a rolleresek számára is kötelező lett a gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) megléte. Ezzel ugyanis nemcsak a rolleres, de az autós, illetve a közlekedés egyéb résztvevői is jól jártak, mert nagyobb kár esetén a biztosító állja a baleset által okozott kár összegét.
Kíváncsiak voltunk, hogy az elmúlt egy évben hány rolleres baleset történt, ezért a BRFK-hoz fordultunk adatigénylésért. A Budapesti Rendőrfőkapitányság gyors válaszában a KSH-hoz irányított minket, és felhívták a figyelmünket, hogy egyelőre nem vezetnek külön rolleres statisztikát. Mikromobilitási eszközként fogjuk megtalálni, amit keresünk, ebbe beletartozik a roller, a segway és egyéb új kisméretű jármű.
A KSH is 24 órán belül megküldte válaszát, amiben felhívták a figyelmünket, hogy tavaly óta vezetnek ilyen jellegű statisztikát, és jelenleg csak a 2024-es év első harmadára van adatuk. Az egész tavalyi éves statisztika márciusra várható. A 2024. januárjától szeptemberéig terjedő időszakban a következőképpen alakultak a mikromobilitási eszközt használók sérülései:
A rendőrség szerint sokszorosan összetett, miért balesetezhetnek ilyen gyakran a rolleresek. Mutatjuk a BRFK tippjeit, hogy előzd meg rolleresként a balesetet!
Frissítés: cikkünk megjelenése után az adatokat szolgáltató KSH az alábbi pontosítást küldte lapunknak:
· A 9 hónapos időperiódusban Budapesten 1 halálos kimenetelű baleset történt mikromobilitási eszközökkel, a 3 halálos baleset országos adat (Budapestet beleértve).
· Mikromobilitási eszköznek a kis és nagy teljesítményű motoros rollerek számítanak, amelynek nem része az elektromos rásegítésű kerékpár. Az elektromos rásegítésű kerékpárok okozta balesetek a továbbiakban nem kerülnek feltüntetésre.
· „Összesen 669 mikromobilitási eszközzel elszenvedett vagy elkövetett balesetet regisztráltak a hatóságok.” - az elektromos rásegítésű kerékpárok nélkül a 9 hónapos időperiódusban Budapesten összesen 116 balesetet okoztak mikromobilitási eszközökkel, országos szinten pedig a balesetek száma 305 volt (Budapestet beleértve).
· „Ebből 231 esetben volt súlyos és 432 esetben volt enyhe sérülése a balesetben résztvevőnek.” - az elektromos rásegítésű kerékpárok nélkül a 9 hónapos időperiódusban Budapesten összesen 51-en szenvedtek súlyos és 103-an könnyű sérülést mikromobilitási eszközökkel, míg országos szinten súlyosan 157-en, könnyen 283-an sérültek meg (Budapestet beleértve).
· „6 esetben történt halálos kimenetelű baleset.” - az elektromos rásegítésű kerékpárok nélkül a 9 hónapos időperiódusban Budapesten 1 halálos kimenetelű baleset történt mikromobilitási eszközzel, míg országos szinten összesen 3 halálos kimenetelű baleset történt (Budapestet beleértve).
Váratlan fejlemény következett be az ügyben.
A kabátja zsebében rejtette el az árut.
A helyiek is értetlenül állnak a furcsa eset előtt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre