Bár a járványhelyzet miatt most éppen nem utazhatunk sokat, azért mi összegyűjtöttünk 15 tényt, ami miatt mégse bánjuk annyira.
Egy repülőn utazhatunk holttestekkel, de összegyűjtöttünk még további 14 nagyon furcsa dolgot a Buzzfeed alapján.
A legtöbb pilóta már látott villámcsapást, elég hangos és kb. „megvakítja” az embert a fény, de ha jól kontrollálja magát a pilóta, semmi gond nem érhet minket. A repülőgép egyébként egy Faraday-kalitka, ha bele is csap a villám, a töltés a gép felületén oszlik el, aki benne ül, azt nem rázza meg az áram.
Fura belegondolni, de elég gyakori, hogy azon a gépen, amin utazunk, már bőven vannak holttestek vagy emberi szervek. Hiszen megtörténhet, hogy az embert éppen egy külföldön ér a végzet, és aztán vissza kell szállítani azt a holttestet a szülőföldre.
Innentől pedig minden a jó Isten kezében van, és csak reméljük, hogy jól be lettek állítva a koordináták, nem hibásodik meg a robotpilóta, és éppen nem vezetnek minket egy orbitális hegynek. A pilóták szakszervezete a PALPA felmérésében a pilóták 56 százaléka ismerte be, hogy aludt már el repülés közben, közel harmada pedig bevallotta, hogy amikor felébredt, a másodpilótát is „álomországban” kalandozva találta.
A Rolls Royce többek között hajtóműveket is gyárt, és úgy szimulálják azokat a baleseteket, amikor madárral ütközik a gép, hogy műcsirkét lőnek a hajtóműbe. Ez nem véletlen, hiszen benne van a pakliban, hogy egy madár belerepül a gép hajtóművébe, ami aztán azonnal leáll, de nyugodjunk meg, egy hajtóművel még elmegy a gép, csak nem néz ki annyira jól.
Ugyanis a részeg utas egy tipikus terrorista trükk, így próbálják a terroristák kiszűrni, hogy van-e légimarshall a járaton.
Hiszen egy fejsze bármikor jól jöhet, például, ha a másodpilóta bezárja a kabint, mert öngyilkos akar lenni, és éppen az Alpoknak vezeti a gépet. Ilyen eset valóban történt, a Germanwings kapitánya, Patrick Sondenheimer baltával próbált betörni a pilótafülkébe, mert azt zárolta a lelkileg labilis kolléga. Azóta már nem lehet kizárni a másodpilótát, és a pszichológiai teszteket is sokkal komolyabban veszik, nehogy még egy ilyen szörnyű katasztrófa bekövetkezhessen.
Azért sötétítenek éjjeli földetérés előtt a gépeken, hogy a a pilóták szeme hozzá legyen szokva a sötéthez.
Egy pilóta jogkörébe sok minden beletartozik, például bármelyik utast letartóztathatja indokolt esetben! Ennél is meglepőbb talán, hogy egy haldokló ember végrendeletét is megírhatják, ha a helyzet megköveteli.
A légörvények keletkezése a nap előrehaladtával erősödik, ha félünk a repüléstől, mindenképpen reggeli járattal menjünk, mert ahogy a Föld felmelegszik napközben, a földközeli levegőréteg is melegebb lesz, és az alsó és felső légréteg közötti hőmérséklet különbség miatt, nyomáskülönbség is lesz, ami turbulenciát, viharokat okozhat.
Ezzel szeretnék elkerülni az ételmérgezést lehetőségét, az ételt így nem oszthatják meg egymással a pilóták.
Ha azt hisszük, hogy teljesen biztonságban vagyunk, amikor bezártuk a repülőgép WC-jének ajtaját, és senki nem nyithat ránk, kényelmesen végezhetjük dolgunkat, akkor nagyot tévedünk. A WC piktogram alatt ugyanis van egy kis retesz, amivel akkor is ki tudják nyitni az ajtót, ha mi belülről bezártuk. Ebben természetesen semmi meglepő nincs, hiszen ez is a mi biztonságunkat szolgálja.
2003-ban loptak el egy Boeing 727-est, amely üzemanyagot szállított. Valószínűleg két műszerész nyúlta le a járművet. Az FBI és CIA is kereste a repülőt, de a gépet úgy tűnik, elnyelte a Föld.
Teljesen logikus az indok, nem szívesen veszítené el a család ugyanis mindkét herceget egy repülőgép-balesetben. A királynő is ügyel arra, hogy ne maradjon üresen a trón, így gyermeke és unokái sosem lehetnek ugyanazon a járaton.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre