A Cisco Magyarország összegyűjtötte, mik azok a trendek, amiknek már semmi sem mondhat álljt.

Technológiák, amelyek hozzájárulhatnak a digitális szakadék bezárásához

A 2020-as év történései minden korábbinál világosabbá tették, hogy a hálózati kapcsolat hiánya milyen komoly társadalmi és gazdasági következményekkel jár. A PwC statisztikái szerint, ha a jelenleg offline élő emberek is hozzáférnének az internethez, a globális gazdaság 6,7 billió dollárral növekedne. Mindez 500 millió embert emelne ki a szegénységből. A vezeték nélküli technológiák következő generációja, az 5G és a Wi-Fi 6, a sebesség és a késleltetés terén is fontos előrelépést jelentenek, és olyan területeket képesek elérni, ahol a vezetékes szolgáltatás kiépítése megfizethetetlenül drága. Az új generációs mobiltechnológiák kihatnak a távegészségügy, a gyártás és az oktatás jövőjére.

Szenzorok, mindenütt

A szenzorok alkalmasak az egészségi állapot és a közérzet nyomon követésére, így a pandémiát követő időszakban is fontos szerepet kaphatnak a magán- és munkahelyi egészség, biztonság és jól-lét megőrzésében. Szenzorokkal ellenőrizhető a helyiségek hőmérséklete, a páratartalom, a levegő és a világítás minősége, de kiszűrhető az is, ha egy adott területen túl sokan tartózkodnak egyszerre. A Wi-Fi és a helymeghatározó technológiák összegyűjtik és feldolgozzák ezeket az adatokat, a releváns információkat azonnal a munkatársak rendelkezésére bocsájtják.

Agilitást és rugalmasságot kínáló alkalmazások

A pandémia első hónapjaiban a szervezeteknek gyorsan kellett alkalmazkodniuk és ebben többnyire a felhő alapú technológiákra támaszkodtak. Ma – közel egy évvel később – az üzleti folyamatokat mozgató alkalmazások a felhőben szétosztva működnek, a munkavállalók mobilabbak, mint valaha, az informatikai rendszerekkel szemben támasztott követelmények pedig jelentősen megnőttek és szigorodtak. Az alkalmazásokat kódszinten elemezni képes rendszerek segíthetnek a szakembereknek abban, hogy az esetleges problémákat lokalizálják, illetve az igazán lényeges adatokra koncentrálhassanak.

A sokat emlegetett ügyfélélmény

Napjainkban a mobiltelefonos appok szinte mindenre alkalmasak: a vásárlástól kezdve a banki ügyintézésen át a tanulásig és a sporttevékenység monitorozásáig. A technológia ma már arra is lehetőséget ad, hogy a vállalatok még azelőtt képesek legyenek reagálni az ügyfél problémájára, mielőtt bármiféle bejelentés érkezne hozzájuk. A mesterséges intelligencián alapuló személyre szabás és az élmények kombinációja a vevői elégedettséget valódi mély elkötelezettséggé, lelkesedéssé és hűséggé alakíthatja át.

Jelszó nélküli jövő

A mobilitás, a távoli munkavégzés és a felhőalapú megoldások növekvő használata új kihívásokat is hozott magával: az ellopott vagy elveszített személyazonosítók továbbra is az adatsértések leggyakoribb okozói, így az IT biztonsági iparágban elindult a gondolkozás a jelszavak nélküli jövőről. Az ezt lehetővé tevő technológiák – például a biometria – hamarosan állandó részeivé válnak a fogyasztók és a vállalkozások életének.

Technológia, igény szerint

A vállalatok és intézmények folyton keresik a minden helyzethez alkalmazható technológiai megoldásokat, ám olykor olyan funkciókért is fizetnek, amire a felhasználóknak talán sosem lesz igénye. A fogyasztáson alapuló fizetési modell által nyújtott rugalmasság és a költségmegtakarítás nagyobb flexibilitást és kiszámíthatóságot biztosít a szervezeteknek az IT-kiadások kezelésében.