Rengeteget olvashattunk arról, sőt a saját bőrünkön is tapasztaljuk, hogy az elmúlt egy év a gazdaságot milyen nagy mértékben befolyásolta. A Forbes szakértője, Bernard Mall összegyűjtött néhány olyan szempontot és trendet, ami megítélése szerint a járvány után is alapjaiban megváltoztatja az üzleti modelleket.
Szükség van egyáltalán irodára?
A járványhelyzet miatt rákényszerültünk, hogy otthonról végezzük a munkánkat. A munkaadóknak ehhez ki kellett dolgozniuk ehhez azokat a feltételeket és folyamatokat, amelyekkel zavartalan maradthatott a cég működése. Ennek kapcsán azonban sokan rádöbbentek, hogy így a dolgozók még hatékonyabbak lettek. Bernard Marr úgy gondolja, a jövőben a vállalatok sokkal eredményesebbek lehetnek, ha a munkafolyamatok egy részét továbbra is homeoffice-ban végzik majd az alkalmazottak, hiszen így jelentős költséget spórolhatnak meg.
Automata munkafolyamatok
2021-ben az egyik legkiemelkedőbb üzleti trend a munkafolyamatok automatizálása lesz. A cégeknek át kell gondolniuk, hogy melyek azok a munkafolyamatok, amelyekhez nem kell feltétlenül humán erőforrás. A raktárokban, ellátási láncokban már alkalmaznak olyan programokat, amelyek automatizálják a folyamatokat, de említhetjük az önvezető autókat, teherautókat és teherhajókat, valamint azokat a chatbotokat, amelyek maguktól feldolgozzák a megrendelő kéréseit. Mall úgy gondolja, hogy az ehhez hasonló programokat a hivatalnokoknak, orvosoknak és ügyvédeknek is alkalmazniuk kell majd.
Peking, 2020. szeptember 26. Toyota e-Palette önvezetõ jármû a Pekingi Nemzetközi Autószalonon 2020. szeptember 26-án. A koronavírus-járvány kezdete óta ez az elsõ nagy ipari és kereskedelmi vásár a világon. MTI/EPA/Vu Hong
Virtuális felületek alkalmazása
A cégek nagy részének meg kellett tanulnia, hogy a webshopokon keresztül úgyis eladják a termékeiket, hogy a vásárlók személyesen nem mennek a boltokba, így virtuálisan kellett meggyőzniük őket, hogy vegyék meg. Ezt egy újra gondolt és az addiginál sokkal figyelemfelkeltőbb, fantáziadús digitális felületekkel érhették el, amelyeket a jövőben is fejleszteniük kell, hiszen az emberek megtapasztalták az internetes rendelések kényelmét.
Gondoljuk át a határokat!
2020-ban nagyon sok vállalkozásnak helyben kellett találnia beszerzési forrásokat, hiszen a járvány összezavarta a nemzetközi ellátóláncok és ügyfeleik kapcsolatát. A cégek és a vevők is tartottak a Kínából érkező áruktól nem beszélve arról, hogy a távol keletről és az Egyesült Államokból rendelt termékek szállítási határideje bizonytalan lett. A szakértő szerint a jövőben több olyan cég lesz, amely ezen tapasztalatok alapján továbbra is helyi gyártóktól vásárol és így egyre többeknek éri meg, hogy újra elkezdjenek termelni.
Fotó: Shutterstock
Közösségi média nélkül nem létezünk
A pandémia alatt a cégek leginkább a közösségi média felületén tudták elérni az ügyfeleiket és ez 2021-ben sem lesz másképpen. Ha a felszínen akarnak maradni, akkor ezeket a tartalmakat kell fejleszteniük és olyan szakembereket kell alkalmazniuk, akik ezeket a felületeket a leghatékonyabban tudják működtetni. Emellett meg kell találniuk azokat az influencereket is, akik eljuttathatják a termékeiket vagy szolgáltatásaikat a vevőkhöz vagy felhasználókhoz.
Laura Dawson 44 évesen halt meg vastagbélrákban, miután tüneteit sokáig a változókor okozta panaszoknak vélte. A betegség gyorsan előrehaladt, de Laura családjával tölthette utolsó napjait, és bátor üzenetet hagyott a halálról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.