1. Keresd a csendet, mint az egér!

Szinte természetes, hogy a meetingek során háttérzajok, a családtagok ténykedése megzavarhatja a koncentrációt, ami hosszú távon jelentősen rontja a megbeszélések hatékonyságát is.

„Meg kell találni azt a helyiséget, ahol az otthon pezsgése, történései legkevésbé zavarnak. Egy kialakított dolgozósarok, dolgozószoba jelentősen csökkentheti a figyelemből való kibillenés veszélyét.”

Attól, hogy otthonról dolgozol, az még lehet hatékony (Fotó: Shutterstock)

2. Tiszteld a hely szellemét!

A kanapéról, hálószobából bejelentkező kolléga láthatóan kényelmesen ül, esetleg fekszik, a képernyőn látott élethelyzet azonban jobban hasonlít az esti sorozatnézéshez, mint az elmélyült munkához.

„Nem érdemes a munkát bevinni a konyhába, hálóba és a nappaliba, hiszen mindenhol az adott szereptudatosság jellemzi az embert. Ott, ahol egyébként filmet nézek, máshogy viszonyulok a munkához is.”

3. Hozd létre az online intimitást!

Lassan egy éve alig találkozunk személyesen, a meetingek többségén is videó nélkül beszélünk, előfordult már, hogy egy kolléga nevét és arcát csak néhány másodperces gondolkodás után tudtam felidézni.

„Egy szervezet mindig emberekből áll, azonban home office idején a személyes kötődések gyengülhetnek. Érdemes ezért legalább hetente egyszer személyes, videós online meetinget tartani, s a vezetőknek – a látszólagos lazulás ellenére – betartatni a megállapodásokat.„

+1. Ingázz rituálisan!

Sok kolléga a hivatalos munkaidő előtt és után is e-mailezik, telefonál, ami a szükséges rugalmasabb időbeosztás kihasználásán kívül arra is utal, hogy elmosódik a munka és a szabadidő közötti határ, lévén, most mindkettő ugyanazon kulisszák között játszódik.

„Érdemes a munka és a magánélet közötti elmosódó határokat valamilyen mesterséges aprósággal kijelölni home office idején is.”