A fogyás lényege, hogy kevesebb kalóriát kell bevinni, mint amennyit a szervezet felhasznál. Ez egyszerűnek tűnik, de a test lebontja az izmokat is, ha megvonunk bizonyos tápanyagokat magunktól. Éppen ezért érdemesebb életmódot váltani és egészségesen élni, mint rapid fogyókúrákkal gyötörni magunkat.

Gondoljuk át, mi kerüljön a tányéra! (Fotó: Shutterstock)

Csak kevés só és cukor kell

Bár a nátrium és a klorid szükséges ásványi anyagok a szervezet számára, a túl sok só magas vérnyomást okoz. Az ajánlott napi adag 5 gramm, azaz körülbelül 1 teáskanál. Ugyanez igaz a cukorra is!

Étkezzünk színesen!

Az egy-két élelmiszercsoportot ajánló diéták (például a tojásdiéta) nem tartalmaznak minden fontos ásványi anyagot, amire a testnek szüksége van és még unalmasak is. Étkezzünk szó szerint sokszínűen. Minél többféle szín van a tányéron, annál finomabb és egészségesebb az, amit eszünk.

Gyömölcs, zöldség, gabona, víz

Naponta többször együnk nyers gyümölcsöt és zöldséget. A menü felét ez a két ételfajta tegye ki. Együnk teljes kiőrlésű gabonákat. Igyunk minél több tiszta vizet. A folyadékbevitel azért rendkívül fontos, mert enélkül az anyagcsere is lelassul, ezért a fogyás nem indul be.

Együnk sok gyümölcsöt (Fotó: Shutterstock)

Szénhidrát, fehérje

Minden nap kerüljön a menübe mindhárom makrotápanyagból, vagyis legyen szénhidrát, zsír, fehérje. A savanyított és zsírszegény tejtermékekben megtalálható a szervezet számára fontos kálcium, D-vitamin és esszenciális aminosavakat is tartalmaznak.

Vigyázat! A sok zsír káros

A napi kalóriabevitel az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint legfeljebb 30%-a legyen zsír. A telített zsírok (állati zsírok, a kókuszzsír és a pálmaolaj) maximum 10%-ban szerepeljenek.