Vegyük sorra, hogy mit is várhatunk el a személyi trénertől. A jó edző feladata ugyanis nem merül ki abban, hogy edzéstervet állít össze, hanem fontos, hogy megtanítsa hatékonyan és biztonságosan elvégezni a gyakorlatokat, motiváljon, figyelemmel kövesse a fejlődést, rugalmasan alakítsa az edzéstervet, segítsen az önálló, otthoni edzés megtervezésében és odafigyeljen az étrendre is.

A jó edző rugalmasan alakítja az edzéstervet Fotó: Shutterstock

Milyen a nekünk való edző?

    • Figyel ránk, személyes ügyként kezeli, hogy kihozza belőlünk a maximumot.
    • Rugalmas, de szigorú és következetes.
    • Nem csupán a fizikai fejlesztésre helyezi fókuszba, hanem a teljes életmód, az egészséges életvezetés kialakításában is támogatást nyújt.
    • A személyisége harmonizál a miénkkel, és szívesen vagyunk a társaságában.
    • Fel tudunk nézni rá emberként és trénerként egyaránt.
    • Nem a „pénzlehúzás” a fő motivációja, hanem a fejlesztés.

Nyert ügyünk van, ha az edző személyisége harmonizál a miénkkel Fotó: Shutterstock

Felelősségtudatra is tanít

Szívesen takarózunk azzal, hogy nincs időnk edzeni, viszont ha már van egy edzőnk, akkor nemcsak saját magunkért, de miatta is menni kell. Vagyis nem mondhatjuk le csak úgy az előre egyeztetett időpontot. Ezek az időpontok pedig egyfajta előre tervezhető rendszert visznek az életünkbe, és amikor fizetünk minden egyes alkalomért, akkor kétszer is meggondoljuk, hogy kihagyjuk-e az edzést. Persze még a legeltökéltebbeknek is lehetnek olyan napjaik, amikor a hátuk közepére sem kívánják a mozgást, de a tudat, hogy az edző vár, és számít ránk, segít abban, hogy átlendüljünk ezen a holtponton.

Saját testünket is megismerjük vele

A tapasztalt személyi edzők átfogó ismerettel rendelkeznek a különféle testtípusokat illetően. Talán ez a legnyomósabb érv egy szakképzett és tapasztalt személyi edző mellett, hiszen ő ért ahhoz, hogy mikor és milyen apró változtatásokra, finomításra van szükség edzéstervet és a táplálkozást illetően.

Gyanús jelek, hogy nem ő a legjobb

    • Azt mondja, hogy nőként felejtsük el a súlyzós edzést
    • Állítja, hogy fájnia kell!
    • Ránézésére meg nem mondanánk róla, hogy edz
    • Mindenki számára működő, tuti módszerre esküszik
    • Magunkra hagynak a bemelegítésnél és a nyújtásnál