Ekkor komoly hormonális átalakulások is végbemennek, ezért tapasztalhatók a kevésbé előnyös változások, de a stresszes életmód, a mindennapok szorongásai is bosszút állnak a testünkön. Ilyen lehet a sokszor indokolatlan mennyiségű szénhidrátfogyasztás, a napi egyszeri vagy háromnál többszöri étkezés, amelyek egyenes következménye az elhízás, a kevésbé rugalmas bőr, az állandó fáradtság, hangulatváltozások – mondja dr. Juhász Éva háziorvos.

.

Gyakori, hogy a hajhullás mértéke is megnő sajnos nemcsak a férfiaknál. Az alváshormon csökkenése miatt az alvás-ébrenélt ciklus is eltolódhat.

Mindezen változások következtében sokan drasztikus életmódváltásba ,fogyókúrába kezdenek, sőt sokan a plasztikai beavatkozásoktól várják a megoldást. Vannak akik szinte őserővel kezdik az edzőtermek látogatását, ezzel gyakran végleges sérülést okozva az izmokban, ízületekben. Azonban, ha az életmódbeli és táplálkozási hibákat felismerik és a harmonikus tápanyagösszetételre koncentrálnak, lényegesen könnyebben megbirkózhatnak az eltolódott egyensúly visszaszerzésével. Ennek az egyensúlynak a lényege az izomzat megtartása, megvédése a zsírégetés mellett.

Aki egészségesen akar lefogyni, annak egészségesen kell ennie! Fontos a napi 1,5 -2 l vízfogyasztás is – hangsúlyozta dr.Juhász Éva háziorvos, INSUmed orvosi fogyókúra tanácsadó.

.