Bizonyára veled is előfordult már, hogy menthetetlenül megkívántad például a csokit, vagy bármit megadtál volna valami fűszeres ételért. Ilyenkor amint lehetőség adódik, megpróbáljuk a lehető legjobban csillapítani a vágyunkat. Egy egészséges étkezéssel foglalkozó ausztrál weboldal szakemberei megfejtették ennek a jelenségnek az okát, ráadásul a megkívánt ételek egészséges megfelelőit is megmutatták – írja a Bors.

„Egy étellel kapcsolatban fellépő vágynak komoly jelzésértéke van: ilyenkor a szervezetünk azt próbálja jelezni, hogy valamire nagyon nagy szüksége van” – állapította meg a két táplálkozási szakértő.

Képünk illusztráció (Pixabay)

Ha a csokit kívánod akkor magnéziumra van szükséged, amit magvakkal, sötétzöld zöldségekkel és gyümölccsel pótolhatsz. Ha a cukros ételeket, üdítőket kívánod, akkor króm-, triptofán- és foszforhiányod van, amit sötétzöld zöldségekkel, csirkével, sajttal, szőlővel, édesburgonyával, tojással, magvakkal, gabonafélékkel pótolhatsz. Ha a kenyeret, tésztát kívánod fehérje- és nitrogénszükségleted van, amit vörös hússal, babbal, chia maggal, zsíros hallal lehet kiváltani. Ha az olajos, sült ételeket kívánod, akkor a kalcium hiányzik az életedből, amit zöld leveles zöldségek, lencse, biotej és sajt fogyasztásával pótolhatsz. Ha a sós ételeket kívánod kloridra és szilíciumra van szükséged, amit kesudió, magvak, zsíros hal, kecsketej is pótolhat.