Havonta akár több tízezer forintot is megtakaríthatunk azzal, ha online rendeljük meg az élelmiszereket.
A Fanny magazin jóvoltából megmutatjuk, hogyan vásárolj olcsóbban a neten:
Az élelmiszer-vásárlás során is nagy segítséget nyújthatnak az ár-összehasonlító oldalak is, különösen akkor, ha nagyobb tételben szeretnénk egy adott termékből vásárolni. Amellett, hogy a legkedvezőbb árakat listázzák, a szállítási költségek alapján is összehasonlítják a termékeket.
Egy élelmiszerláncnál nem minden üzlet kínálja ugyanazt a termékválasztékot. Emiatt fontos, hogy még rendelés előtt válasszuk ki azt az üzletet, amelyik a legközelebb található hozzánk, így az ennek megfelelő termékkínálatot láthatjuk a vásárlásunk során.
Előfordulhat, hogy online rendelés során korlátozzák az egy vásárló által megvásárolható élelmiszerek mennyiségét. Ha többet szeretnénk vásárolni, érdemes ellenőrizni, van-e ugyanabból a termékből nagyobb vagy kisebb kiszerelés, ami nem esik a korlátozások alá.
Mindig ellenőrizzük, hogy helyesen adtuk- e meg a mennyiséget, és nem ütöttük félre. A módosításokat a vásárlókosárban is elvégezhetjük, még mielőtt véglegesítjük a rendelést.
Kimért termékek, például zöldségek vásárlása során előfordulhat eltérés a vásárláskor megadott mennyiségtől, mivel ezeket nem mindig lehet pontosan lemérni. Az eltérés mértéke áruházanként változik, de általában körülbelül plusz/minusz 20-30 százalék lehet.
Ha elfogyott a termék, amit rendelni szerettünk volna, általában a csengő ikonra kattintva kérhetünk értesítést. Így amint a termék ismét raktáron lesz, azonnal jelzést kapunk róla e-mailen.
Ha ismeretlen terméket tervezünk vásárolni, érdemes először elolvasni más vásárlók véleményeit és értékeléseit a termékről, ezzel elkerülhetjük, hogy zsákbamacskát vegyünk.
Számos helyen az első kiszállítás ingyenes, de a legtöbb üzlet ingyenes házhozszállítást vállal bizonyos értékhatár felett is, ezért érdemes lehet összeállni az ismerősökkel, és egy helyről megvásárolni mindent. Ha nem sikerült összegyűjteni a szükséges minimális rendelési összeget, lehetőség van a díjmentes áruházi átvételre.
Van olyan üzlet, ahol az átvétel előtti napon már nem lehet hozzáadni új tételeket a rendeléshez, sőt, olyan is előfordulhat, ahol már nem tudunk eltávolítani termékeket belőle. A megrendelés törlésének lehetősége is az üzlettől függ, néhány esetben csak az ügyfélszolgálat munkatársai tudnak segíteni ebben.
Megrendelés előtt kiválaszthatjuk a szállítási napot és azt az idősávot, amikor át tudjuk venni a csomagot. Ha rugalmas az időbeosztásunk, akkor az olcsóbb, egész napos szállítási idősávot kérjük a jellemzően drágábban elérhető órás idősáv helyett.
Számos üzletnél applikáción keresztül is elküldhetjük a rendelést, így nyomon követhetjük a futár pontos érkezési idejét is. Készüljünk arra, hogy nem mindenhol lehet készpénzzel fizetni. Ha az utánvétes fizetés magasabb költséggel jár, válasszuk az online bankkártyás fizetést.
A kiszállítás során ellenőrizzük, hogy valóban az általunk megrendelt termék érkezett-e meg. Nyomtassuk ki előre a megrendelést, és a futár jelenlétében nézzük át és pipáljuk ki az egyes elemeket. Ha a megrendelt élelmiszer nem volt raktáron, és helyettesítő terméket kínálnak helyette, de nem szeretnénk elfogadni, jelezzük ezt a futárnak.
Élelmiszerek esetében, például gyorsan romló termékeknél nem mindig tudjuk érvényesíteni a 14 napon belüli indoklás nélküli elállási jogot, ezért fontos ellenőrizni például, hogy a kiszállított élelmiszer hőmérséklete megfelelő-e, és a fagyasztott termék nem olvadt-e fel.
Fontos, hogy az élelmiszer csomagolása zárt, sértetlen legyen. Ha még átvétel előtt észleljük, hogy például a megrendelt termék esetleg hibás, ne vegyük át. Ha csak később vesszük észre, készítsünk róla fényképet, majd időben jelezzük ezt az ügyfélszolgálaton, és kérjük a termék cseréjét vagy annak teljes vételárát.
Ha azt tapasztaljuk, hogy az élelmiszer hamarosan lejár, és tudjuk, hogy addig nem fogjuk felhasználni, akkor inkább küldjük vissza a
futárt. Ha viszont szeretnénk hozzájárulni az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemhez, már vannak olyan üzletek, ahol rövid időn belül lejáró termékeket vásárolhatunk az eredeti árnál jóval kedvezőbb áron.
A zöldségek és gyümölcsök vásárlásakor különösen fontos a frissesség, mivel az online vásárlás során nem mi válogatjuk össze a termékeket, hanem mások teszik meg helyettünk. Néhány üzletben, ha minőségben nem megfelelő terméket kapunk, visszatérítik a pénzünket vagy kicserélik a terméket.
Online rendelés után mindig érdemes kitölteni az elégedettségi kérdőívet, ezzel hozzájárulva az üzlet minőségének fejlesztéséhez. Ha sérült csomagot kapunk, vagy hiányosan érkezett meg a rendelés, egyes helyeken jóváírást kaphatunk, amit a következő rendeléskor felhasználhatunk.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre